سرمربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: ملی پوشان برای شرکت در مسابقات جهانی قبرس و بازی های آسیایی آمادگی نداشتند و فدراسیون در اعزام تیراندازان کوتاهی نکرده است.

فدراسیون در اعزام تیم ملی به قبرس کوتاهی نکردفرشید عبدالمحمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تیم ملی اهداف پروازی پس از لغو اعزام به بازی های اسلامی با کو بیان کرد:با پیگیری هایی که صورت گرفت تیم ملی اهداف پروازی با ترکیب 8 تیرانداز در رشته های تراپ و اسکیت در حال آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی است که مرداد ماه در قزاقستان برگزار می شود و تا زمان شروع این رقابت ها چند مرحله اردو برای تیراندازان در نظر گرفته شده است.

وی درباره علت اعزام نشدن تیم اهداف پروازی به بازی های آسیایی و مسابقات جهانی قبرس از سوی فدراسیون عنوان کرد:فدراسیون در اعزام تیراندازان به این مسابقات کوتاهی نکرده است و حتی از من خواستند تا اسامی تیراندازانی که می خواهند در این 2 رویداد شرکت کنند را اعلام کنم. اما به دلیل آماده نبودن ملی پوشان و برگزار نشدن اردوهای منظم تیم ملی  راضی به اعزام تیراندازان به این رقابت ها نشدم چرا که ملی پوشان از آمادگی لازم برخوردار نبودند.

عبدالمحمدی در ادامه گفت:حتی زمانی که هاشمی رئیس فدراسیون بود اعزام به مسابقات جهانی قبرس مطرح  و حتی برای تهیه بلیط تیراندازان اقدام شد اما من تمایلی برای حضور در این رقابت ها نداشتم.همچنین در آن زمان،مکان کارخانه مهمات سازی نیز تغییر کرده بود و تجهیزات کافی برای تمرین و برگزاری اردو نداشتیم.

مسابقات قزاقستان مهم ترین هدف اهداف پروازی است

وی افزود:مهم ترین هدفی که در حال حاضر در پیش داریم شرکت در مسابقات قزاقستان، بازی های آسیایی جاکارتا و مسابقات مسکو است که از همان ابتدا در برنامه ریزی های اهداف پروازی تعیین شده بود و برنامه خاصی در دیگر مسابقات نداشتیم.متاسفانه به دلیل برگزار نشدن اردو برای تیراندازان ،یک سال طلایی برای حضور در مسابقات را از دست دادیم. امیدوارم در مدت زمان باقیمانده به نتیجه دلخواه برسیم تا برنامه هایمان را اجرایی کنیم.

می خواهیم تا سال 2024 به سطح اول دنیا برسیم

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعزام نشدن تیراندازان به بازی های اسلامی و قبرس چه اندازه مطمئن هستید که تیراندازان در دیگر مسابقات نتیجه مطلوب را بگیرند گفت:تیم ملی اهداف پروازی با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان در مسابقات آینده شرکت می کند و هدف از حضور در این رقابت ها کسب مدال نیست. با توجه به اهداف مورد نظر ،مسابقات قزاقستان جزء برنامه های کوتاه مدت ،مسابقات آسیایی جاکارتا برنامه میان مدت است و کسب سهمیه المپیک در برنامه بلند مدت ما قرار دارد تا در سال 2024 خودمان را به سطح اول دنیا برسانیم.

وی افزود:امکانات ما در مقابل فدراسیون های اول دنیا بسیار ناچیز است اما از نظر فنی تیراندازان ما کمبودی نسبت به برترین های دنیا ندارند چون در مسابقات مختلف بارها اتفاق افتاد که ورزشکاران ما به مراتب امتیازات بالاتری در رقابت با تیراندازان بزرگ دنیا به دست آوردند.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد:برای ساماندهی رشته اهداف پروازی با توجه به امکاناتی که نیاز دارد وزارت ورزش و فدراسیون به تنهایی نمی توانند هزینه ها و امکانات مورد نظر را تامین کنند بلکه برای این کار نیاز به کمک نهادها بالاتر است و وزارت دفاع در حل بسیاری از مشکلات تیراندازی می تواند کمک  کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار