امینی مطرح کرد

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در کریدور زاگرس

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد ایران برای پیوستن کریدور شماره ۱۰ به کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد و گفت: ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کریدور در قالب BOT و BLT اعلام آمادگی کردند.

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در کریدور زاگرس
به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر امینی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره ۱۰ و راه‌های تجاری‌سازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ساخت این کریدورگفت: شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه به صورت BOT و BLT اعلام آمادگی کرده و برای ادامه این پروژه به سرمایه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلاری نیاز داریم.
 
وی با بیان اینکه این کریدور پیونددهنده مرزهای شمالی و غربی در کشورمان است، گفت: طول کریدور شماره ۱۰، ۱۴۲۰ کیلومتر است که خروجی طرح جامع حمل و نقل را در کریدور زاگرس قرار داده‌ایم تا بتوانیم کار در مجامع حمل و نقلی و تجارت از شرق به غرب و از جنوب به شمال در دست بگیریم.
 
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طول این کریدور و امتداد آن ۲۶ کشور وجود دارد ادامه داد: کریدور شماره ۱۰ کشورهای چین، شرق آسیا و شرق اروپا را پوشش می‌دهد و این کشور‌ها از مهم‌ترین کشورهای هدف این محور هستند.
 
امینی با تاکید بر اینکه کریدور شماره ۱۰ می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشور داشته باشد ادامه داد: حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و فعالیت‌های خدماتی از جمله حوزه‌هایی هستند که می‌توانند تحت تاثیر این کریدور رشد پیدا کنند.
 
وی با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت کشورمان در حاشیه این کریدور سکونت دارند اظهار داشت: از طریق این کریدور می‌توانیم با ۲۰۰ میلیون نفر کشورهای حاشیه امتداد این کریدور تعاملات تجاری داشته باشیم.
 
این مقام مسئول از پیشنهاد ایران برای پیوستن این کریدور به کریدورهای تراسیکا خبر داد و گفت: برای پیوستن کریدور شماره ۱۰ به تراسیکا باید مسائل گمرکی تسهیل عبور و مرور و دیگر مسائل مربوط در این زمینه را بازنگری کنیم و به تصویب برسانیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار