در حال حاضر بیش از 92 درصد خانوار شهری استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دشتی،مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه 92 درصد خانوار شهری استان،تحت پوشش گاز طبیعی هستند،گفت:عملیات گاز رسانی به ۵ شهر و ۹۶ روستای خراسان جنوبی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرهای گزیک، طبس مسینا، زهان، نهبندان و دیهوک نیز با اعتباری بیش از یک هزار و 135 میلیارد ریال در دست اجرا است،افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، درصد خانوار شهری بهره‌مند از گاز طبیعی به حدود 98 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 35 درصد خانوار روستایی استان شامل 203 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

دشتی گفت: گازرسانی به 96 روستای دیگر نیز با اعتباری بیش از 730 میلیارد ریال در دست اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد خانوار روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی به بیش از 48 درصد خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون حدود 811 کیلومتر خطوط انتقال گاز و بیش از 4 هزار و 300 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده که 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری و بیش از 2 هزار کیلومتر شبکه روستایی است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.