استاندار خوزستان بر لزوم افزایش امنیت در فضای مجازی تاکید کرد.

استاندار خوزستان خواستار افزایش امنیت در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در افتتاحیه مرکز مدیریت افتای استان بیان کرد: امنیت فضای مجازی را باید افزایش دهیم و مدیران ما باید بطور جدی در این زمینه گام بردارند و با داشتن اطلاعات لازم نسبت به فضای مجازی و حوزه آی‌تی، بر شبکه‌های مجازی کاملاً اشراف داشته باشند.

وی گفت: مدیر یک سازمان باید به‌روز باشد و بر فضای مجازی تسلط داشته باشد؛ این مساله باید در قانون و فرهنگ جا بیافتد و غافل ماندن از این مساله به معنای عقب‌افتادن آن سازمان است.

شریعتی اظهار داشت: صیانت و بالا بردن امنیت در فضای مجازی مهم‌ترین مساله‌ای است که باید به آن رسیدگی کرد و توسعه و بالا بردن ضریب امنیت یک عامل مهم در فضای مجازی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خوزستان اذعان کرد: هر کشوری که در تولید علم نقش داشته باشد و دانایی‌محوری را مدنظر قرار دهد، ثروتمند محسوب می‌شود و این دانایی است که دارایی ما محسوب می‌شود و حفظ این سرمایه بر عهده همه است.

وی با توجه به حفظ دارایی‌ها در کشور بیان داشت: دارایی‌های ما باید قفل باشند و از آن‌ها صیانت و حفاظت شود و باید آن‌ها را به نحو مقتضی نگه داریم تا تبدیل به ثروت شوند و اگر این دارایی به سرقت برود، ارزش خود را از دست می‌دهد.

غلامرضا شریعتی خاطرنشان کرد: مسئولان با توجه به وجود مرکز مدیریت افتا، امنیت فضاهای مجازی را بالا ببرند و در این زمینه به خلق ثروت بیشتر در استان بپردازند و با بالا رفتن امنیت این شبکه‌ها، از سرقت و هک اطلاعات در امان خواهیم بود.

وی در خصوص مالکیت دانایی در حوزهای مختلف افزود: اگر شرکتی در یک حوزه معین به دانایی برسد این دانایی حق آن‌ها است و اگر در یکسال تا یک سال و نیم دیگر شرکت‌ها به نقشه محصول و روش ساخت آن دست پیدا می‌کنند ولی حق تولید آن محصول را ندارند ما باید از دانایی‌های خود حفاظت کنیم.

شریعتی اذعان داشت: در حملات باج‌افزارها هر چه میزان دانایی جامعه‌ای بالا باشد، حملات پیچیده‌تر، بیش تر می‌شوند. نمی‌توانیم دانایی‌ها و اطالاعات خود را در معرض حملات گسترده قرار بدهیم زیرا این دانایی‌ها ثروت نهفته کشور هستند.

وی گفت: در حوزه فضای کسب و کار الکترونیک جلسه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم که این جلسه انعقاد 18 تفاهم‌نامه همکاری را به دنبال داشت و در این خصوص نیز کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد.

استاندار خوزستان در خصوص اشتغال در استان بیان داشت: در استان خوزستان نهال اشتغال شکل گرفته و ظرفیت اشتغال افزایش یافته است و در این حوزه نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.