مرکز راهبردی امنیت فضای تولید و ارتباطات (افتا) خوزستان امروز 17 اردیبهشت در اهواز افتتاح شد.

افتتاح مرکز مدیریت راهبردی افتا خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ افتتاح مرکز راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و ارتباطات) خوزستان با حضور رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، قائم مقام و معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی و استاندار خوزستان در اهواز صورت گرفت.
رضا جواهری، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: فضای مجازی پدیده‌ای است که رشد روزافزونی داشته و کم‌کم دارد جای فضای حقیقی را می‌گیرد و اهمیت خاص خود را دارد.

وی بیان داشت: این پدیده علاوه بر مزایا، مخاطراتی نیز به دنبال دارد و برای کاهش مخاطرات این پدیده در کشور باید برنامه مدونی داشته باشیم.

جواهری تصریح کرد: شایعات و اکاذیب به سرعت منتشر می شود و اگر نشر شایعات در فضای مجازی رخ دهد، امنیت ملی به خطر می‌افتد و باید آن را پیگیری و از آن جلوگیری شود. در کشورهای خارجی به این مساله رسیدگی شده، اما متأسفانه در کشور ما به آن توجهی نشده است.

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا بیان کرد: بحث دیگر این مرکز موضوع مقررات ساختاری و زیرساختی است که در این دو مورد باید مسئولان وظایفی را که بر دوش دارند به نحو احسن انجام دهند.

رضا جواهری در خصوص امنیت فضای مجازی اذعان داشت: امنیت جزء لاینفک فضای مجازی است و زمانی که فردی برای خود شبکه یا سامانه‌ مجازی ایجاد می‌کند، باید بحث امنیت آن شیکه را مدنظر قرار دهد؛ در کل مؤلفه‌های امنیت شامل پیشگیری، دفاع و اقدامات بازدارنده است که باید این مولفه‌ها را مدنظر داشته باشیم.

وی در خصوص نقش مرکز افتا خاطرنشان کرد: این مرکز نقش حلقه واسطه بین سه بخش اصلی یعنی مراجع حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را بر عهده دارد و از سوی دیگر کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، به عنوان حوزه مصرف محصولات فتا و خدمات افتا و بخش خصوصی نیز به عنوان حوزه تولید محصولات و خدمات با این مرکز مرتبط هستند.

جواهری در خصوص مؤلفه‌ امنیت در فضای مجازی افزود: مولفه امنیت باید به استمرار خدمات فضای مجازی کمک کند و اگر کمکی نکند، مسیر را غلط طی کردیم و اگر به این مسیر غلط ادامه بدهیم در نتیجه فضای مجازی را کند کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای فرهنگ‌ استفاده از فضای مجازی اذعان کرد: با توجه به برگزاری این دوره‌ها ما می‌توانیم فرهنگ را در بین کارمندان و پرسنل‌ افزایش بدهیم و اگر به نتیجه دلخواه در این زمینه رسیدیم، قطعاً این کارمندان باری از دوش ما برمی‌دارند.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر شعار امسال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" بیان داشت: به گفته رهبر انقلاب اسلامی اقتصاد باید درون‌زا باشد و باید از پتانسیل داخلی استفاده شود؛ اقتصاد مقاومتی فقط مخصوص ایران نیست بلکه شامل همه جهان می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.