مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: 1 زمین جهت فعالیت ورزشکاران فوتبال 5 ‌نفره در اهواز اختصاص می یابد.

اختصاص زمین فوتبال 5 نفره در اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان استان که امروز (یکشنبه) در محل اداره‌ کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، بیان داشت: از تمام کسانی که خود را به عنوان کاندیدا در این مجمع مطرح کردند و وقت گذاشتند تا اعضای مجمع برنامه‌های آن‌ها را بشنوند، تشکر می‌کنم و جای خوشحالی دارد که برای هیات نابینایان و کم‌بینایان استان، 4 کاندیدا داشتیم که این نشان‌دهنده این است که همه به مقدس بودن کار در این هیات پی برده‌اند.

وی افزود: هیات نابینایان استان در چندین رشته فعالیت دارد و ما در پارالمپیک ریو نیز ورزشکارانی از استان را داشتیم که افتخارآفرینی کردند که ازجمله آن می‌توان به آقای رجب‌پور و حیدری که عضو تیم‌ملی فوتبال 5 ‌نفره هستند، اشاره کرد.

حیدری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که هیات استان دارد و در 9 شهرستان نیز فعال است، از رییس جدید هیات می‌خواهم با توجه به این‌که در شهرستان‌ها استعدادهای خوبی داریم و خیلی‌ها منتظر هستند که شرایط را برای فعالیت‌شان فراهم کنیم، این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و تعداد هیات‌های فعال استان نیز افزایش پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اذعان داشت: بیش از 100 ورزشکار سازمان‌یافته در شهرستان‌ها در بخش نابینایان و کم‌بینایان داریم که باید تعداد آن‌ها بیش از این شود. همچنین هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان باید ارتباط خود را با بهزیستی قوی‌تر کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ورزشکاران کم‌بینا و نابینا، اشتغال است و من به‌عنوان خادم اول ورزش استان می‌گویم که تلاش‌مان را می‌کنیم که در دستگاه خودمان از حضور این عزیزان استفاده کنیم؛ همچنین در همین هفته برای اشتغال این ورزشکاران نامه‌ای به استاندار خوزستان ارسال خواهیم کرد. نامه‌ای نیز به سایر دستگاه‌ها به ویژه نفت ارسال خواهیم کرد تا بحث اشتغال این ورزشکاران پیگیری شود.

این مقام مسئول خطاب به رییس جدید هیات استان، گفت: شما مسوولیت بسیار حساسی دارید و اکنون که مجمع به شما اعتماد کرده است، مسئولیت بسیار سنگینی برعهده شما است و ما به دنبال ترحم کردن نیستیم و دنبال ادا کردن حق ورزشکاران این هیات هستیم، چرا که سهم این ورزشکاران از افراد بینا بیشتر است. ما وظیفه داریم که شرایط را برای ورزشکاران نابینا و کم‌بینا فراهم کنیم. من هم قول می‌دهم مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز هر کاری که از نظر سخت‌افزاری، اعزام‌ها و برگزاری اردوها از دستش برآید، انجام دهد. برگزاری اردوها نیز جزو اولویت‌های ما است.

افشین حیدری اذعان کرد: همچنین باید بگویم از امروز که 17 اردیبهشت‌ماه است، کار تکمیل مجموعه ورزشی بانوان معلول و جانباز استان واقع در کوی طلاب اهواز که چند سال بلاتکلیف بود، آغاز شد و اگر مشکلی پیش نیاید این مجموعه در دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن مسابقات پارآسیایی و پارالمپیک، از هیات استان می‌خواهم که حتما برنامه داشته باشد. من هم تاحدودی به دغدغه و درددل‌های ورزشکاران این هیات آگاه هستم و برخی‌ها گلایه‌های‌شان به‌جا است. به هر حال ما مسوولیت گرفتیم که وقت بگذاریم و حق این ورزشکاران را از جامعه بگیریم. باید بگویم درب اتاق من و معاون ورزشی‌ام همیشه به روی ورزشکاران نابینا و کم‌بینای استان باز است و آن‌ها بدون وقت قبلی می‌توانند در دفتر کار ما حاضر شوند.

حیدری با قدردانی از رییس فدراسیون ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان، بیان داشت: آقای مظلومی از سرمایه‌های نظام است و در فدراسیون سنگ تمام گذاشته است و جا دارد از او تشکر کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان در پاسخ به خواسته رییس فدراسیون مبنی بر احداث یک زمین برای فعالیت تیم فوتبال 5 نفره استان در اهواز، تصریح کرد: از رییس جدید هیات می‌خواهم نامه‌ای در این زمینه به ما بدهد تا از طریق اداره فنی و مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، موضوع را پیگیری کنیم و یک زمین اختصاصی در اختیار این هیات قرار دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.