قائم مقام معاون آموزشى وزارت بهداشت با اشاره به دانشگاه مجازى این وزارتخانه از ارائه دروس معارف و استادان برجسته حوزه پزشکى در این دانشگاه خبر داد.

اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دانشگاه مجازی وزارت بهداشت و لزوم افزایش مجازى سازى در آموزش پزشکى گفت: این دانشگاه به منظور بکارگیری از سیستم‌های نوین مجازی ایجاد شده تا دانشجو در رشته‌هایی مانند کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، اخلاق یا مدیریت پزشکی که امکان ارائه آن‌ها به صورت مجازی وجود دارد، تحصیل کند.

وی ادامه داد: برخی دروس در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی که امکان تدریس مجازی در آن‌ها وجود دارد روی پرتال دانشگاه مجازی قرار گرفته و استادان و دانشجویان مى توانند از آن استفاده می‌کنند.

اکبری با اشاره به کارکر‌دهای دانشگاه مجازى در حوزه هاى مختلف اظهار داشت: اخذ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی یکی از کارکردهای دانشگاه مجازی است و اکنون در مقطع ارشد دانشجو پذیرش می‌کنیم و حدود ۷۰۰ نفر در حال تحصیل هستند.

وى افزود: علاوه بر ارائه مجازى برخى رشته‌ها در دانشگاه مجازى، بعضى دروس نیز به صورت مجازى تدریس مى شوند همچنین استادان برجسته و درخشان اغلب در تهران مشغول به تدریس هستند یا در یک دانشگاه علوم پزشکى کشور تدریس مى کنند در نتیجه قابل دسترسی برای همه دانشجویان بخصوص مناطق دور افتاده نیستند به منظور بهره ورى همه دانشجویان درس‌های این استادان را روی پرتال دانشگاه مجازی قرار داده و دانشگاه‌ها و دانشجویان تمام کشور با دسترسی که برای آن‌ها ایجاد شده از آن استفاده می‌کنند.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ارائه دروس معارف اسلامی علوم پزشکی به صورت مجازی گفت: در بخش همکاری با گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بسیاری از دروس را به صورت مجازی آماده کرده و روی سایت دانشگاه مجازی قرار مى دهیم و دانشجویان می‌توانند به این طریق درس را گذرانده و امتحان را به صورت الکترونیک بگذرانند.

اکبری با اشاره به رایگان بودن دانشگاه مجازی برای دانشجویان و استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: استفاده از سامانه مجازی دانشگاه برای دانشجویان و دانشگاه‌هاى علوم پزشکى رایگان بوده و اکنون برای دوره‌های منتهی به مدرک مانند کارشناسی ارشد آموزش پزشکی که استادان در آن تحصیل می‌کنند هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اما ممکن است در دوره‌های بعد، شهریه برای دوره‌های منتهی به مدرک در نظر گرفته شود.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بودجه دانشگاه مجازی گفت: این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی ردیف بودجه‌ای خود را دارد که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، این دانشگاه کار خود را از سال گذشته با ردیف بودجه‌ای ۱۲ میلیارد آغاز کرده و امسال نیز میزان بودجه آن بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد اعتبار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار