رئیس ستاد شعبانیه به برگزاری جشن‌های عاری از هرگونه تجمل گرایی در نیمه شعبان تأکید کرد.

رعایت شأن امام عصر عجل الله تعالی در جشن‌های نیمه شعبانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی صدفی، مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: یکی از دسیسه های دشمنان مکتب تشیع این بوده که تلاش می کنند مراسم مذهبی از مسیر صحیح و مناسب خود منحرف و از جهت محتوا و تاثیرگذاری هم تهی شود و اثرگذاری واقعی آن را کاهش دهند و این جلسات را بی تأثیر کنند و با وارد کردن بعضی از خرافات می خواهند ما را از مسیر اصلی این جشن ها منحرف کنند و نباید اجازه داد این خرافات به جشن ها وارد شود.

وی جلوگیری جشن ها از آلودگی به گناه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: قبلاً با تبلیغات ناصحیح و حرکاتی که در شأن مولود این ماه نبود و با لهو و لعب می خواستند این جشن ها را آلوده کنند؛ امروز هم گرچه هنوز مواردی از این دست را می بینیم اما باید تلاش کنیم تا همین موارد موجود هم برطرف شود.

وی دعا برای تعجیل در ظهور را دعا برای کل جهان بشریت دانست زیرا نجات از ظلالت را به همراه خواهد داشت و افزود: نماد جشن های مردمی ما، جشن نیمه شعبان است و مهمترین برنامه ما در ستاد شعبانیه افزایش تقویت این جشن ها، رونق دادن به این حرکت مردمی و خودجوش و ساماندهی برنامه ها است.

وی با بیان اینکه عده ای سودجو از هر فرصتی در جهت مطامع خود و انگیزه های خائنانه خود استفاده می کنند؛ تأکید کرد: باید جلوی این سوء استفاده گرفته شود و ستاد شعبانیه علاوه بر این، اطلاع رسانی جشن ها برای حضور مردم در آن و نیز کمک به تأمین محتوای برنامه ها از طریق دعوت از کارشناسان می کند.

صدفی گفت: قریب به 50 جشن محوری در نقاط مختلف شهر کرمان از جمله مهدیه مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی دو شب همراه با نورافشانی، مسجد قائم عجل الله تعالی، روستاهای ده بالا، سیدی، مسجد جامع و... و میعادگاه نمازجمعه از 10 و نیم صبح روز ولادت برگزار می شود.

وی برگزاری جشن نیمه شعبان در مراکز عمومی و مذهبی، در دستگاه های اجرایی، جلسات پرسش و پاسخ، نشست های علمی فرهنگی و تشکیل حلقه های معرفتی، دعای ندبه در حسینیه ثارالله و مهدیه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمرد و افزود: بهره گیری از فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت نیز مد نظر است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار