ساعت هوشمند برای افراد نابینا+ فیلم

دنیای فناوری محصولی دیگر برای آسودگی نابینایان به بازار عرضه کرد.

ساعت هوشمند برای افراد نابینا+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افراد نابینا و کم بینا در دنیای فناوری و گجت ها کمتر از ناتوانی خود رنج خواهد برد، محدودیت هایی که این قشر دارند به خصوص زمانی که عده ای احساس می کنند باید به طور دائم مراقبشان باشند، آزار دهند خواهد بود، اما خوشبختانه رشد سریع و حرکت رو به جلو دنیای علم و فناوری و ساخت ابزار و وسائل الکترونیک کمی شرایط زندگی را برای این گروه به شرایط عادی نزدیک می کند.

کنترل های هوشمند، خط کش های مخصوص برای این گروه، ذره بین های دستی، دوربین های دوچشمی و تک چشمی، عینک های هوشمند و واقعیت مجازی، کفش هوشمند و ... تنها تعدادی از ابزاری است که با بهره گیری از ابزارها و قابلیت های دنیای فناوری برای راحتی زندگی این قشر طراحی و ساخته شده است.

وسیله هوشمند دیگری که برای افراد نا بینا و کم بینا طراحی شده ساعت هوشمند است، از آنجایی که زمان و برنامه ریزی برای انجام امور از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه گروه های حاضر در اجتماع برای این امر اهمیت قائل هستند و گروه های نابینا و کم بینا نیز علی رغم محدودیت ها فعالیت اجتماعی دارند، برای آنها ساعت های هوشمند طراحی شده است.

این ساعت ها دارای صفحه ای صاف و مسطح هستند که اعداد بر روی آن به شکل دکمه هایی کوچکی به خط بریل طراحی شده است. با لمس صفحه این ساعت دکمه ها که نمایشگر ساعت هستند برجسته شده و فرد نابینا می تواند از زمان مطلع شود.

در ادامه فیلم مرتبط با این ساعت هوشمند را ببینید.

دانلود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار