استاندار سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جامع توسعه روستایی در بیش از 25 روستای این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در حاشیه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گفت : در این طرح جامع از هر کدام شهرستان‌های هشت‌گانه استان، سه و یا حداکثر چهار روستا برای اجرای این طرح شناسایی شده است.
 

وی با بیان اینکه این روستاها از سوی کارشناسان شناسایی شدند افزود: فرمانداران تا پیش از اجرای طرح می‌توانند روستاهایی از شهرستان خود که مزیت بیشتری دارند را جایگزین کنند.

 

فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: دستگاه‌های مختلف و از جمله جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای و...که در روستاها منشاء اثرند به پیشبرد بهتر این طرح در روستاهای هدفگذاری شده کمک خواهند کرد.

 

وی از آماده شدن طرح اصلاح الگوی کشت در استان خبرداد و گفت: بخشی از این طرح امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی مطرح و پیرامون آن بحث و بررسی شد ضمن اینکه برای کار بیشتر به کمیته‌های تخصصی ارجاع شد تا نقاط ضعف و قوت آن مورد تحلیل کارشناسانه قرار گیرد.

 

خباز با بیان اینکه در این طرح محصولاتی که مزیت بیشتری داشته و با اقلیم و ظرفیت‌های استان همخوانی بیشتری دارند، شناسایی شدند افزود: آن دسته از کشاورزان و بهره‌بردارانی که کشاورزی خود را متناسب با این الگوی کشت انجام دهند، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: ما از طریق این الگوی پیشنهادی به دنبال این هستیم که بدون افزایش منابع آبی و افزودن به سطح زیرکشت در استان، میزان تولیدات این بخش را افزایش دهیم.

 

وی از استان سمنان به عنوان یک استان کشاورزی و صنعتی نام برد و گفت: بیشترین تجهیز مزارع و باغ‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری در شرق استان که از توانمندی بیشتری در کشاورزی و باغداری برخوردار است، صورت گرفته است.

 

خباز با بیان اینکه 85 درصد از هزینه‌های این طرح‌ها از سوی دولت تامین شده گفت: کشاورزان و باغداران تنها باید 15 درصد هزینه‌ها را تقبل کنند ضمن اینکه هیچ محدودیتی در اعتبارات مربوط به آب و خاک در استان وجود ندارد و به هر میزان که متقاضی در استان باشد سهم 85 درصدی دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.