برداشت برگ سبز چای در باغ های چای شمال کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  رییس سازمان چای کشور امروز اعلام کرد : برداشت برگ سبز چای در 25 هزار هکتار از باغ های چای گیلان و مازندران  امروز بطور رسمی آغاز شد و برای خرید تضمینی این محصول با 140 کارخانه چایسازی گیلان و مازندران قرارداد بسته شده است.
 
محمد ولی روز بهان با بیان اینکه  برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال از اوایل اردبهشت به صورت پراکنده آغاز شده بود افزود : چایکاران گیلان و مازندران  تاکنون 5 هزار و 745 تن برگ سبز چای از باغ هایشان چیدند که 5 هزار و 730 تن از آن درجه یک و 14 تن بقیه درجه 2 بود .
 
وی با اشاره به اینکه امسال صاحبان 150 کارخانه چایسازی آمادگی خود را برای خرید برگ سبز چای اعلام کردند گفت : تاکنون قرارداد خرید برگ سبز چای با 140 کارخانه چایسازی منعقد شده است .
 
رییس سازمان چای کشور اعلام کرد : مراحل انعقاد قرارداد خرید برگ سبز چای با بقیه کارخانه های چایسازی در حال انجام است .
 
محمد ولی روز بهان  گفت  : امسال بهای خرید تضمینی هر کیلو گرم برگ سبز چای درجه یک 26 هزار و 242 ریال و درجه دو 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است .
 
وی تصریح کرد: بیش از 55 هزار خانوار چایکار استان های گیلان و مازندران در 3 مرحله بهاره ، تابستانه و پاییزه  از باغ هایشان برگ سبز چای می چینند .
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.