رئیس صندوق رفاه دانشجویان و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تجهیز یکصد خوابگاه دانشجویی در کشور به اتاق تندرستی ( مجهز به امکانات و ابزار ورزشی) خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دانشگاه اصفهان  به نقل از ذوالفقار یزدان مهر اعلام کرد: در راستای افزایش شور و اشتیاق و سلامت دانشجویان خوابگاه های سراسر کشور، تاکنون یکصد خوابگاه به اتاق تندرستی مجهز شده است.

وی که در مراسم افتتاح سه اتاق تندرستی در خوابگاه های دختران دانشگاه اصفهان سخن می گفت، افزود: موضوع های فرهنگی در حوزه کاری صندوق رفاه نیست و زیر نظر معاونت فرهنگی انجام می شود اما تا جایی که هیات امنا تشخیص دهد کمک از سوی صندوق رفاه انجام می شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در بحث نشاط و شادابی دانشگاه ایجاد یکصد اتاق تندرستی تصویب شد و در بحث ارزیابی و پایش سلامت دانشجویان نیز صندوق رفاه ورود پیدا کرد.

یزدان مهر همچنین با اشاره به رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی گفت: بانک اطلاعات کاملی از خوابگاه های دانشگاه های سراسر کشور تهیه شده که این رتبه بندی 38 درصد خوابگاه ها رتبه چهار و پنج را به خود اختصاص دادند که از میان آنها حدود 64 خوابگاه در وضعیت هشدار بودند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: سال گذشته با اعتباری که صندوق رفاه دانشجویان تخصیص داد و کمک دانشگاه، همه خوابگاه های رتبه پنج را به سطح بالاتر ارتقا دادیم و امسال با توجه به پیش بینی های انجام گرفته در بودجه، بنا داریم خوابگاه های رتبه سه و چهار را به سطح یک و دو ارتقا دهیم.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: سال گذشته صندوق رفاه دانشجویان حدود 1.5 میلیارد تومان و خود دانشگاه نیز به همین میزان برای بازسازی خوابگاه ها کمک کردند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: امسال در بحث بودجه پیش بینی شده که با اعتبار تخصیص یافته از محل درآمد اختصاصی صندوق رفاه، اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت، کمک بخش خصوصی و دانشگاه ها و همچنین مسکن های مهری که بدون استفاده مانده است، بتوانیم کمبود فضای خوابگاهی را با تسهیلات ارزان قیمت رفع کنیم.

وی به نامگذاری سال جاری به 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: امسال آثار هنری دانشجویان دانشگاه های هنر و فنی و حرفه‌ای در قالب بازارچه‌های دانشجویی و مراکز مهارت محور مورد حمایت قرار می گیرند و از سوی صندوق رفاه دانشجویان تقویت خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در بحث کارآفرینی نیز آثار دانشجویان را خریداری کرده و آنها را در قالب یک نمایشگاه جمع‌آوری می کنیم.

به گفته وی با توافقی که با شهرداری ها انجام شده بنا بر این است که آثاری را شهرداری جهت نصب در فضای شهری خریداری کند وهمچنین آثاری را صندوق رفاه خریداری کند و در سطح خوابگاه‌ها پخش کند تا از کار دانشجویی و زیباسازی حمایت شود.

یزدان مهر درباره هزینه تغذیه دانشجویان نیز تاکید کرد: در 2 سال گذشته حداقل افزایش را در بحث تغذیه دانشجویان داشته ایم و به دنبال افزایش هزینه تغذیه نیز نبوده‌ایم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.