نماینده ولی فقیه در استان گفت : شرکت مؤثر در انتخابات و انتخاب اصلح از اولویت‌های مهم انتخابات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته  با تأکید بر اینکه نباید در انتخابات خنثی عمل کنیم، افزود: باید با تحقیق و انتخاب فرد اصلح او را به میدان بیاوریم تا فرصت‌سوزی نشود.
 
 وی اضافه کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که بیشترین صلاحیت‌ را دارد و اگر برای دنیاطلبی و مادیات سراغ کاندیداها برویم، یقیناً ضرر خواهیم کرد.
 
 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در کشور ما اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هر دو دارای ایمان هستند، تأکید کرد: متأسفانه مستکبران و در رأس آن‌ها امریکا، انگلیس و اسرائیل از برخی‌ کاندیداها حمایت و پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر مردم باید با انتخاب شایسته‌ترین فرد، به کاندیداهای مورد حمایت آن‌ها «نه» بگویند.
 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: همانگونه که در روز عاشورا و مناسبت‌های مذهبی همه مردم کشور ما زیر سایه پرچم اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گیرند و عزاداری می‌کنند، در سایر حوزه‌ها هم همدل و همراه خواهند بود و هرگز دو قطبی در این کشور شکل نخواهد گرفت.
 
 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به کشته شدن معدنچیان در آزادشهر اشاره کرد و گفت : این حادثه ، فاجعه‌ای بزرگ بود و این فاجعه جامعه ما، خصوصاً جامعه کارگری را عزادار کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود : نباید تنها به تفسیر و تشریح حوادثی که در کشور برای مردم رخ می دهد بسنده کنیم، بلکه برنامه‌ریزان، مسئولان و دولت‌مردان باید دقیق و حساب شده مانع بروز مجدد این حوادث شوند.
 
امام جمعه قزوین با بیان اینکه حقوق کارگر تنها پرداخت مزد او نیست، تأکید کرد: علاوه بر پرداخت حقوق کارگر، تأمین امنیت جانی این قشر زحمت کش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از حقوق کارگر محسوب می‌شود و نباید در آن کوتاهی کرد.
 
وی همچنبن تاکید کرد:سیاسی کردن اتفاقات موجب نادیده گرفته شدن حقوق عده‌ای می‌شود؛ هر چند نباید به بهانه سیاسی نشدن ماجرا مقصران چنین حوادث دردناکی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و باید مسئولیت آن را بپذیرند .
 
نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه به اهمیت مرجع‌شناسی در منابع دینی اشاره و تأکید کرد: کسانی که به سن تکلیف می‌رسند یا باید خودشان مجتهد باشند، یا مرجع اعلمی را انتخاب و از ایشان تقلید کنند.
 
 خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت رهبر شناسی در جامعه گفت : کسی که رهبر، پیشوا و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است و عبادات و بندگی او ارزش ندارند
 
حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی به حضور جوانان و نوجوانانِ به تکلیف رسیده در نماز جمعه این هفته اشاره کرد و یادآور شد: امروز نوجوانان و نونهالان زیادی در استان به سن تکلیف رسیده‌اند و به خاطر همین اتفاق بزرگ در نماز جمعه حضور پیدا کرده‌اند.
 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.