فیلم مستند «ژوان» همزمان با سالروز عملیات مرصاد از شبکه‌های یک، سه و قرآن پخش می‌شود.

مهری سرخیل تهیه‌کننده فیلم مستند «شهید ژوان» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی‌ها و مراحل ساخت این اثر گفت: مستند «شهید ژوان» به سفارش سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، بسیج و به کارگردانی حسین بیات در حال تولید است و هم‌اکنون به مراحل پایانی خود رسیده است. به زودی تدوین می‌شود و همزمان با سالروز عملیات مرصاد آماده پخش از شبکه‌های یک، سه و قرآن پخش می‌شود .

سرخیل ادامه داد: مستند ژوان داستان جوانی اهل فرانسه با موهایی بور و چهره‌ای کاملا اروپایی است که از پدری مسلمان و تونسی و مادری مسیحی و فرانسوی زاده شد؛ او با شنیدن سخنرانی‌های حضرت امام (ره) که به زبان فرانسوی ترجمه شده بود، پیرو خط امام در پاریس می‌شود و پس از آن به ایران آمد و مسلمان شد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: این برنامه طی سه مرحله در قم، عملیات مرصاد و در فرانسه تهیه شد؛ در حال حاضر فیلمبرداری از قم و مدرسه فیضیه قم (حوزه علمیه) را، در هفت روز با یک دوربین به اتمام رسانده‌ایم، این تصاویر شامل چگونگی روند تحصیل طلبه‌های اروپایی در کلاس‌ها و مصاحبه با مدرسان و دوستان ژوگوم در فضایی که دوره دیده‌اند، می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های سفر ما به فرانسه نیز عبارتند از: رفتن به خیابان مسجد، کانون و اماکنی که حضرت امام‌خمینی (ره) سخنرانی می‌کردند و نماز می‌خواندند، خانه امام در نوفل لوشاتو، که ژوکوم در آن‌جا پای صحبت‌های حضرت امام (ره) بوده است. البته به‌دنبال دوستان ژوکوم، پدر و مادر و نامزد او را پیدا نکردیم. ولی دوستان زیادی داشت که خیلی همکاری کردند تا صحنه‌های خوب و مصاحبه‌های جذابی داشته باشیم؛ ما حدود 15 روزدر فرانسه اقامت داشتیم.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از:

تهیه‌کننده: مهری سرخیل، کارگردان: حسین بیات، کارشناس- کارگردان: مهدی نقویان، نویسنده: مهدی نعمت‌الهی و حسین بیات، دستیار کارگردان: ابوالفضل بیات، مدیر تولید: منیر میرگلوی بیات، تدوین: حسین بیات و مدیر فیلمبردار: حسین بیات. تدارکات: محمدرضا قیداری


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار