مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت گوهرتراشی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت کوشکی مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس گفت: این مسابقات روز شنبه 16 اردیبهشت ماه با حضور 22 نفر شرکت‌کننده و 22 نفر کارشناس همراه از استان‌های مختلف و در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شیراز برگزار می شود.
 
کوشکی افزود: شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها نفرات برتر استان‌های مختلف بوده که در مسابقات مرحله استانی موفق به کسب رتبه نخست شده‌اند.
 
وی ادامه داد: افتتاح اولین دپارتمان تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و جواهرسازی در راستای توسعه این صنعت سودآور در اسفند ماه پارسال و در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شیراز صورت پذیرفته است.
 
کوشکی با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در این مرکز به صورت کاملا رایگان است، بیان کرد: از علاقه‌مندان دعوت می شود که با حضور در این دورها و کسب مهارت‌های لازم زمینه حضور خود را در بازار کار وسیع این حرفه تضمین کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه امروزه صنعت گوهر سنگ‌ها در دنیا از جایگاه اشتغالزائی و ارز آوری ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به فرصت‌ها و پتانسیل‌های ارزنده‌ای که در فارس وجود دارد استان فارس نیز باید سهم خود را از این بازار در سطح کشور و منطقه تعیین و تثبیت کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.