311 هزار پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر​ مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران بر لزوم اصلاح آئین ‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم ‌الاجرا در استان تأکید کرد و گفت: بیش از 311 هزار پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت استان وجود دارد که تاکنون حدود 95 هزار آن مختومه شده است.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اصلاح آئین ‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم ‌الاجرا را ضرورت انکارناپذیر دانست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران به قوانین نحوه اجرای محکومیت‌ های مالی و رفع موانع تولید رقابت‌ پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره کرد و افزود: بخشی از مواد آئین‌ نامه اجرا و طرز رسیدگی به شکایات از عملیات اجرایی که در سال 87 مصوب شد نیاز به بازنگری با توجه به مقتضیات فعلی دارد.

بهادر گفت: با اجرای قانون برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی می ‌شود سالانه بیش از 6 هزار پرونده چک و 7 هزار پرونده مهریه در ادارات اجرای اسناد رسمی استان تشکیل شود که قبلاً در محاکم قضایی رسیدگی می ‌شد و با شروع این اقدام آموزش نیروهای موجود باید از الویت ‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.

وی افزود: سامانه الکترونیکی اجرای مفاد اسناد رسمی موجب یکسان‌ سازی رویه ‌ها و نظارت و بازرسی برخط دوایر اجرای اسناد رسمی می ‌شود و جلوی بروز بسیاری از اشتباهات را در روند رسیدگی به پرونده‌ های اجرایی می‌ گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران بر لزوم تقویت کمی و کیفی این سامانه تأکید کرد و گفت: تشکیل سالانه بیش از 6 هزار پرونده اجرایی در استان محقق می ‌شود که بیشتر این پرونده‌ ها مربوط به اسناد رهنی و شرطی و قراردادهای داخلی بانک ‌ها است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.