نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزایش مشارکت مردمی در انتخابات را یک اصل اساسی و مهم برای کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در همایش روز ملی شوراها با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات افزود : میزان مشارکت مردمی نشاندهنده علاقه ی ان ها به نظام است .

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ،اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها به حق الناس بودن رآی اشاره کردند که این موضوع به مجریان امر ارتباط دارد که تا چه اندازه دز این مسئله دقیق باشند .

خظیب جمعه زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استانهایی است که میزان مشارکت بالایی را در کارنامه خود دارد، گفت: هر چقدرمیزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، به همان میزان اقتدار نظام اسلامی در عرصه جهانی افزایش می یابد

وی خاطر نشان کرد: خیلی‌ها در اوایل انقلاب می‌گفتند، وقتی حکومت اسلامی است، دیگر انتخابات لازم نیست ولی امام خمینی ( ره)حضور مردم در اداره کشور از طریق انتخابات را اصل دانستند و برای آن راه‌حلتعیین کردند.

خاتمی بیان کرد:قانون انتخابات شوراها در کشور چند سالی دیر اجرا شد وبه دلیل تاخیر در اجرای قانون این نهاد پا به پای سایر نهادهای انقلاب رشد نکرده ولی شوراهای شهری خود را توانستند به جلو سوق دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.