623 دهیار در روستاهای زنجان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به این که 27 درصد از جمعیت 85 میلیونی ایران را روستاییان تشکیل میدهند گفت:بیش از 37 درصد جمعیت زنجان را روستاییان تشکیل می دهند.

درویش امیری افزود:توسعه ی پایدار در روستا ها نیازمند مشارکت مردمی است این در حالی است که بسیاری از توسععه ها و پیشرفت ها نظیر ساخات مدرسه،مسجد حمام و... قبل از انقلاب توسط خود روستاییان انجام می شد.

وی خاطر نشان کرد:توسعه ی پایدار بدون مشارکت مردمی ارزشمند نیت و همچنید نهاد های دولتی هم توان برآوردن همه ی نیاز های مردم را ندارند.

استاندار زنجان با اشاره به وظایف دهیاران تصریح کرد:10 درصد از وظایف دهیاری ها اطلاع رسانی،17 درصد نظارت و37 درصد ارتباطی است.

درویش امیری با تاکید بر مشارکت مردم در رشد و توسعع ی روستایی افزود:دهیاران صف اول ارتباط مدیران دولتی با روستاییان هستند.

وی گفت:در استان زنجان 623 سفیر دولت در روستاها حضور دارند که از این بین 71 دهیار از جمع بانوان توانای روستاها هستند

استاندار زنجان بیان کرد:دهیاران مدیران روستاها و هستند و باید قبول کنند که تنها شبکه اتصال روستاییان با مدیران دولت هستن و اگر ظرفیت های روستا شناسایی شد ولی باز هم توسعه اتفاق نیفتاد مشکل از مدیران دولتی است.

درویش امیری با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور گفت:تمامی پروژه ها و گزارش عملکرد استان بعد از سفر ریاست جمهوری در سال 93 به صورت مکتوب برای ایشان ارائه شد و از 3335 میلیاردتومان اعتبار اختصاص یافتع برای تکمیل پروژه ها 60 درصد از آن کامل شده است و مابقی آن 60 درصد بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی با اشاره به خشکسالی و قرار گرفتن ایران در کمربند خشک خاورمیانه گفت: تاکید رییس جمهور در سفر به استان به پروژه های ابیاری تحت فشار بود که تا کنون 10 پروژه ی آبیاری تحت فشار تکیل شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.