هفته آینده قیمت گوجه فرنگی در استان کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حضرت قلی حیدری مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار استان به طور میانگین 45 هزار ریال تا 49 هزار ریال به فروش می رود ولی قیمت این محصول در بازار تا یک هفته دیگر به شدت کاهش پیدا می کند.

وی افزود: قیمت این محصول از روز گذشته 10 هزار ریال کاهش یافته است و این روند کاهشی در روزهای آتی ادامه دارد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی علت افزایش قیمت گوجه فرنگی را کاهش میزان واردات این محصول از استان های جنوبی کشور عنوان کرد و افزود: با ورود گوجه فرنگی تولید استان های جنوب کشور به بازار این استان، قیمت این محصول در بازار استان به شدت کاهش پیدا می کند.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی درباره وضعیت تولید گوجه فرنگی در این استان گفت: در این استان چهار واحد گلخانه ای به کشت و تولید گوجه فرنگی اختصاص دارد که دو واحد در بجنورد و مابقی در شیروان و جاجرم راه اندازی شده است اما این گلخانه ها در فصل زمستان فعالیت مناسبی ندارند.

حیدری اظهار کرد: مصرف بالای سوخت در گلخانه ها سبب می شود تا هزینه های تولید در فصل زمستان بالا رفته و تولید برای گلخانه داران مقرون به صرفه نباشد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: از این رو فعالیت گلخانه های ما در فصل سرما متوقف می شود.

حیدری گفت: فعالیت گلخانه های استان برای تولید گوجه فرنگی از اسفند ماه از سر گرفته می شود و به همین لحاظ نمی توان به موقع این محصول را به بازار تزریق و قیمت را تعدیل کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.