عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته ‌ای گفت: در انتخابات باید بصورت هوشیار و جدی‌ وارد شد و نامزدی را برگزید که تضمین ‌کننده پیشرفت ایران باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی باقری دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، انتخابات 29 اردیبهشت امسال را انتخاباتی سرنوشت ‌ساز و مهم دانست که فرایند آن را باید با هوشیاری و انتخابی مبنایی سپری کرد.

وی با اشاره به اهمیت پیشرفت اقتصادی ایران گفت: برای دستیابی به پیشرفت و توسعه باید بر مبنای استعدادها، ظرفیت‌ها، نیازها، مطالبات و جایگاه خود در عرصه جهانی، برنامه ریزی و فعالیت کنیم.

معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: نباید پایه اقتصاد را بر اساس نگاه
کدخدایی دنیا ترسیم کنیم زیرا اتکای محض به بیگانگان، ما را دچار مشکلات عدیده می کند.
باقری ادامه داد: آمریکا چوب لای چرخ اقتصاد گذاشته و چیزهایی را از ایران می‌ خواهد که نخستین آن دست نیافتن به پیشرفت هسته‌ ای است.

وی دیدگاه دائر بر جدایی دین و حاکمیت برای دستیابی به منافع، امنیت ملی، صلح و آرامش را نادرست خواند و افزود: این تفکر اینگونه مطرح می‌ کند که اگر پایبندی به ارزش‌های انقلاب کنار رود، همه مشکلات برطرف می شود و در مسیر توسعه قرار می‌گیریم و از لحاظ پیشرفت نیز به کشورهایی مانند ژاپن، چین و ترکیه می رسیم.

عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته ‌ای کشورمان با بیان اینکه پایبندی به ارزش‌های انقلاب، ما را در مسیر پیشرفت قرار داده است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار هم نداشتیم،ولی بعد از پایان جنگ با استفاده از توان داخلی موشک تولید کردیم و در انرژی هسته ‌ای نیز با وجود همه تهدیدها به کشورهای دارنده این صنعت پیوستیم و این نشانگر قابلیت ها و توانایی های داخلی ماست.

باقری با اشاره به صنعت خودروسازی ایران نیز اظهار کرد: حاکم بودن تفکر تکنوکرات‌ها باعث شده است که در این صنعت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا نکنیم، زیرا تکنوکرات یعنی ارزش زدایی از مناسبات اجتماعی و اینکه هر شخصی در تخصص خود فعالیت کند و کاری به مسائل دیگر هم نداشته باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.