مدیرکل راه و شهرسازی یزد، از اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی دراستان خبرداد.

نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی یزد درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دومین خبر خوش اداره کل راه و شهرسازی استان به مردم یزد را سرانجام بخشیدن برنامه های این سازمان در سال 95 دانست و افزود: در سال گذشته 5 برنامه محوری برای توسعه راه و شهرسازی استان تعریف کرده بودیم که خوشبختانه توانستیم به اهداف خود برسیم. 

 نقصان محمدی افزود: در سال گذشته با حضور مقام عالی وزارت، تفاهم نامه اجرای طرح مسکن اجتماعی با خیرین مسکن ساز استان منعقد شد. قرار است این پروژه در سال 96 با مصوبه ای که هیت وزیران در این خصوص داشت، در استان یزد اجرایی شود. 

وی سیاست دولت در پروژه مسکن اجتماعی را کمک و همراهی مردم و خصوصا خیرین برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه بیان کرد و افزود: در طرح مسکن اجتماعی به دنبال آن هستیم تا مشارکت مردمی را با مباحث بازآفرینی شهری پیوند دهیم. 

نقصان محمدی گفت: قریبا در حدود 30 درصد از جمعیت استان در بافت های فرسودن زندگی می کنند و بر این اساس ستاد بازآفرینی شهری را در سال 95 تشکیل دادیم. 

وی  بیان کرد: هدف گذاری در طرح بازآفرینی شهری این است که دیگر زمین به مساحت شهری استان افزوده نشود و با بازسازی بافت های فرسوده نیاز استان به مسکن را مرتفع سازیم.

نقصان محمدی در پاسخ به این سوال که طرح مسکن اجتماعی چه شباهت ها و تفاوت هایی با طرح مسکن مهر دارد، گفت: این طرح تفاوت های مختلفی با مسکن مهر دارد اما هنوز اجرایی نشده و در مرحله برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: ماهیت این طرح زمانی که دستورالعمل های آن ابلاغ شد، بطور کامل مشخص می شود و به اطلاع مردم خواهد رسید.

بعداز از پروژه آزادراه نطنز- انار، ادومین برنامه مهم اداره کل راه و شهرسازی استان  اجرای طرح مسکن اجتماعی است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار