دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان با بیان اینکه در این برهه از زمان بزرگترین معروف قانون مداری ورعایت اخلاق انتخاباتی است، گفت: قوه قضاییه قوه‌ای فراجناحی است و در انتخابات هم بر همین اساس رفتار خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محسن نیک ورز در نشست آموزشی پیشگیری از جرایم اتنخاباتی با اصحاب رسانه این شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت مطبوعات در جهت امر به معروف و نهی از منکر ضرورت دارد.

دادستان سیرجان هشدار داد:بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، درج مطلب یا آگهی علیه نامزدهای انتخاباتی جرم و قابل تعقیب کیفری است و تعطیلی نشریه را در پی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه نشریات الکترونیکی نیز مشمول قانون مطبوعات می‌شوند، تصریح کرد: مطبوعات بایستی در جهت بلوغ سیاسی اقشار جامعه تلاش کنند.

این مقام قضائی یادآور شد:روشن ساختن افکارعمومی و تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم، پیشبرد اهداف قانون اساسی، تلاش برای برای نفی مرزبندی‌های کاذب و قرار ندادن تقشار مختلف جامعه در مقابل یکدیگر از رسالت مطبوعات محسوب می‌شود

وی با اشاره به اینکه انتقاد سازنده بایستی مبتنی بر منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب باید باشد، افزود: بر اساس مقررات مسؤلیت مقالات و مطالبی که در نشریه منتشر می‌شود به عهده مدیر مسؤول است و لازم است مدیران مسؤول در این خصوص دقت کافی داشته باشند.

نیک ورز گفت:بر اساس قانون مطبوعات به جز در نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه، اهانت به دین مقدس اسلام و مقدسات آن، توهین و افترا به مقامات، نهاد‌ها و ارگان ها، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران در انتشار سایر مطالب آزادند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار