فردوسی نه تن‌ها نمادی از فرهنگ و تاریخ ملی ایران است بلکه اعتقادات ما را نیز در اشعار خود منعکس کرده است.

فردوسی نماد فرهنگ ملی و تاریخی ایرانیان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد برگزاری روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: هویت ایرانیان در گرو اعتقادات دینی و فرهنگ ملی است که در این زمینه مشهد به عنوان نماد این دو منشاء مطرح می‌شود و فردوسی نماد فرهنگ ملی و تاریخی ایرانیان است.

سید جواد حسینی با اشاره به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی نام گذاری شده است و با توجه به معرفی مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی در این سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: هویت ما ایرانیان دارای دو منشاء اعتقادات دینی و فرهنگ ملی و تاریخی‌مان است که نماد این دو موضوع وجود مزجع شریف حضرت رضا (ع) و فردوسی در مشهد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: فردوسی نه تن‌ها نمادی از فرهنگ و تاریخ ملی ایران است بلکه اعتقادات ما را نیز در اشعار خود منعکس کرده است.

حسینی در خصوص مشارکت مردم در برگزاری برنامه‌های روز گرامیداشت فردوسی عنوان کرد: اگر بتوانیم بصورت موثر و نظام‌مند مردم را در مناسبت‌ها دخیل کنیم شاهد نتایج خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها نیز به مناسبت بزرگداشت فردوسی، برنامه‌های ایجابی خود را برای این حوزه و اثرگذاری بر افکار عمومی ارائه دهند که برخی از این برنامه‌ها برای ۲۵ اردیبهشت و بعضی دیگر برای سنوات آینده قابل اجرا است.


انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.