مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:بیش از ۱۱ هزار هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ عزت الله بهشتی‌فر در جلسه شورای اداری کهگیلویه وبویراحمدگفت: رسالت سازمان جنگل‌ها حفاظت از عرصه‌های ملی بوده که تحقق این مهم نیازمند مشارکت و تعامل همه مسئولان و مردم است.

وی افزود: همچنین در چند سال جاری 13 هزار و 200 هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان کهگیلویه و بویراحمد طرح کشت گیاهان داروئی با گونه‌های بومی انجام شد به طوری که در یک هکتار بهره‌بردار 10 میلیون تومان درآمد داشته است.

بهشتی‌فر از احیاء گونه‌های در معرض انقراض خبر داد و گفت: با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد افزایش قطع درختان بودیم که طرح الگوی سوخت با استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی را در منطقه سیلاب کلوار بویراحمد اجرا کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خواستار ایجاد عدالت در توزیع اعتبارات جنگل‌ها در کشور شد و گفت: هم اکنون در زمینه اعتبارات جنگل‌های شمال کشور با جنگل‌های حوزه زاگرس توازن وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: بین اقتصاد و مردم با محیط زیست و منابع طبیعی باید رویکرد دوجانبه با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی وجود داشته باشد.

اسدالله هاشمی ادامه داد: 5 منطثه شکار ممنوع، 50 درصد گونه‌های گیاهی داروئی، 10 درصد منابع آبی، 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس، 26.5 درصد گونه‌های گیاهی و 18 درصد گونه‌های جانوری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.