امسال 18 گروه ثابت و سیار شبانه‌روزی حفاظت از عرصه‌های منابع ملی به‌ویژه رویشگاه‌های گیاهان خوراکی کهگیلویه و بویراحمد را حفاظت می‌کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه گیاهان حفاظت از عرصه های منابع ملی توسط 18 اکیپدارویی و خوراکی در ایام نوروز فقر پوشش گیاهی این منابع غنی را به دنبال داشته است گفت:گهگیلویه و بویراحمد دارای 2 هزار و 200 گونه گیاهی است که از این تعداد حدود 450 گونه خوراکی هستند.

عزت‌الله بهشتی فر افزود:در حال حاضر هر کیلوگرم گیاه خوراکی 'بیلهر ' یکی از گیاهان ویژه مناطق سردسیری در بازار یاسوج 100 هزار ریال به فروش می‌رسد.

وی با ذبیان اینکه در آستانه ایام نوروز طرح نظارت بر رویشگاه‌های گیاهی برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی تشدید خواهد شد ادامه داد:مردم و خانواده‌ها برای جلوگیری از انقراض گیاهان دارویی و خوراکی علاوه بر برداشت نکردن این نوع گیاهان از خرید آن نیز خودداری کنند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود یک هزار و 300 هکتار مرتع و جنگل است.

در مناطق مختلف استان انواع گیاهان دارویی شامل انواع تره، سیر، موسیر، تره تند،بن سرخ،کارده،آویشن و دیگرگونه‌های دارویی ارزشمند ازجمله بومادران، گل‌گاوزبان می روید.
34 هزار هکتار از طبیعت کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران دارای یک‌میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع است.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.