استاندار كرمانشاه گفت: طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه بهداشت و درمان كشور ايجاد كرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  دكتر رازاني صبح در مراسم افتتاح فاز اول بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی در کرمانشاه، اظهار داشت: موضوع سلامت امروزه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در دنیا به حساب می‌آید و حتي در بسياري از کشورهای پیشرفته دنيا با وجود كاهش دخالت دولت‌ها در امور مختلف، هنوز موضوع سلامت در برنامه‌ هاي تمامي دولت‌ها به شكل جدي دنبال می‌شود و بسياري از احزاب و نامزدها در برنامه ها و شعارهاي خود به اين بخش نگاهي ويژه دارند.

استاندار كرمانشاه گفت: در واقع موضوع سلامت جزو شاخص‌های اصلی برای سنجش توسعه یافتگی کشورها به شمار می‌رود.

اين مقام عالي استان كرمانشاه در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیري كه در حوزه سلامت کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، يادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامي، كشور از نظر بسیاری از شاخص‌های سلامت مانند مرگ و میر کودکان و زنان باردار، بيماري هاي واگير، امید به زندگی و ديگر موارد در وضعیت نامطلوبی قرار داشت.

وي افزود: در طول سال هاي پس از انقلاب پيشرفت هاي بسيار زيادي در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و با تلاش دولت هاي گذشته و دولت تدبير و اميد شاخص هاي اين حوزه به شكل چشمگيري بهبود يافته اند به گونه اي كه امروزه ایران اسلامی در زمره کشورهای توسعه یافته دنیا در حوزه سلامت محسوب مي شود.

دكتر رازاني طرح تحول سلامت را انقلابی در حوزه سلامت و درمان توصيف كرد و گفت: طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید است و امروز بیش از 95 درصد مردم از خدمات بيمه درماني برخوردار هستند.

اين مقام عالي استان در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان منطقه اي حضرت ابوالفضل (ع) سومين بيمارستاني است که در طول هفته هاي اخیر دراستان کرمانشاه به بهربرداری مي رسد، افزود: اخیرا شاهد افتتاح بیمارستان 120 تخت خوابی شهرستان اسلام آبادغرب و بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان صحنه بودیم. همچنين بیمارستان 64تختخوابی پاوه نيز به زودي افتتاح خواهد شد.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.