رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشت گفت: سه هزار نفر مرد و زن در کاریابی این شهرستان ثبت نام کرده‌اند که تمام آنها دارای مدارک عالی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مظفر علیزاده گفت: 25 درصد از جمعیت جوان این شهرستان بیکار هستند.

وی بیان کرد: یک کاریابی در این شهرستان کار ثبت نام افراد جویای کار را بر عهده دارد. 

علیزاده تعداد تعاونی‌های تولیدی و خدماتی این شهرستان را 200 مورد ذکر کرد و گفت: 50 درصد از این تعاونی‌ها در دولت تدبیر و امید ایجاد شد.

وی ابراز کرد: 60 درصد از تعاونی‌های تولیدی و خدماتی موجود در شهرستان باشت معادل 120 مورد فعال است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشت ابراز کرد: هم اینک بیش از 700 نفر در تعاونی‌های فعال این شهرستان در حال انجام فعالیت اقتصادی و کمک به چرخه تولید، توزیع و خدمات هستند.

علیزاده گفت: برای کاهش آسیب پذیری در بخش اقتصاد و مقاوم کردن این بخش توسعه تعاونی‌ها به‌ویژه در مناطق محروم و دوردست لازم است.

وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی تولیدی و خدماتی شهرستان باشت در رشته‌های مختلف شامل تأمین نیازهای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صنوف خدماتی، تعاونی‌های نوع جدید، چندمنظوره، حمل و نقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستبافت، کشاورزی، مسکن و معدنی ایجاد شده‌اند. 

وی با اشاره به مزایای تشکیل شرکت‌های تعاونی تولیدی و خدماتی در باشت، عنوان کرد: این شرکت‌ها در رفع مشکل بیکاری این شهرستان نقش بسزایی دارند.

شهرستان باشت با وسعت بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر مربع در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 122 روستا، یک شهر، 2 بخش است.

شهرستان باشت با 25 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.