کرمان؛

افزايش بهره وری آب و خاك با روش های نوين در ارزوئیه

مدیرجهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: استفاده از روش های نوين ، افزایش وتوسعه سطح زیرکشت گلخانه های شهرستان و اجرای طرح تجميع موتور پمپ ها از جمله راهکارهای موثر در جهت افزایش تولید در واحد سطح است.

افزايش بهره وري آب و خاك با روش های نوين در ارزوئیه
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان، رضا اميری گفت: کشت در فضای بسته و با مدیریت کنترل شده و استفاده بهینه از آب و خاک باعث می گردد که با میزان آب کمتری در مقایسه با زراعت سنتی، تولید بیشتری صورت پذیرد .
 
وی افزود: در اين راستا افزایش وتوسعه سطح زیرکشت گلخانه های شهرستان بصورت هیدروپونیک و خاکی از اهداف اين مديريت در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال می باشد.
امیری با بيان اينكه گیاهان دارویی در طول سال نیاز آب کمی داشته و همچنین به دلیل ارزش افزوده بالا از اهمیت بسیار زیادی درکشاورزی برخوردارند، تصریح کرد: كشت اين گياهان و گیاهان با نیاز آبی کم مانند زعفران - گل محمدی در شهرستان ترويج شده و در حال افزايش می باشد.

اميري در رابطه با اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار از نوع تیپ درمزارع شهرستان، گفت: روشهای نوین آبیاری هم باعث افزایش بهره وری از آب و هم افزایش تولید در واحد سطح محصولات زراعی مثل گندم ، ذرت و هندوانه گردیده است .

وي افزایش سطح زیرکشت دانه های روغنی (کلزا) را از جمله اهداف اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی با برنامه ریزی های انجام شده سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا نسبت به سال زراعی قبلی به بیش از سه برابر افزایش یافت که این امر باعث افزایش هم تولید در واحد سطح از طریق استفاده از ارقام پر محصول و هم افزایش استقبال کشاورزان به کشت این محصول در سال زراعی جاری گردید.
 
وی خاطرنشان کرد: این امر در نهایت باعث افزایش تولید روغن و کاهش وابستگی به واردات کلزا از سایر کشورها می شود.

مدير جهاد كشاورزي ارزوئيه گفت: طرح تجمیعی موتورپمپها ، 21موتورپمپ،  در جهت یکپارچه سازی اراضی کشاورزان خرده مالک و استفاده از سیستمهای جدید آبیاری تحت فشار دراین مزارع و افزایش راندمان بهره وری آب در تولید محصولات کشاورزی اجرا می گردد
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار