امسال 290میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون استان اختصاص یافت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سیدمجید بهشتی رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 291 میلیارد و 600 میلیون ریال برای تقویت و توسعه ناوگان بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته برای ادوات مربوط به بخش زراعت، باغبانی، شیلات، امور دام و منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار مصوب برای توسعه مکانیزاسیون این استان 250 میلیارد ریال بوده است ،گفت: در این راستا 307 میلیارد ریال اعتبار معادل 123 درصد اعتبارات در این بخش جذب شد.

بهشتی افزود: با اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته در بخش مکانیزاسیون این استان 403 دستگاه تراکتور، 27 دستگاه کمباین غلات، یک دستگاه کمباین خودکشی چغندر قند و 582 دستگاه سایر ادوات برای بخش های مختلف کشاورزی خریداری شد.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش باغبانی، شیلات و امور دام متقاضی وجود نداشت، گفت: اعتبارات جذب شده بیشتر در زمینه زراعت این استان جذب شد.

بهشتی با بیان اینکه اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در خراسان شمالی تا اواخر سال 95، 1.62 اسب بخار است افزود: شرایط برای متقاضیان با کارمزد 15 درصد، 20 درصد آورده متقاضی و 80 درصد تسهیلات می باشد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.