آیین نامه جدید فدراسیون های ورزشی که وزارت ورزش و جوانان به تازگی تصویب کرد با معضلاتی برای متقاضیان پست ریاست فدراسیون ها روبه رو است.

پنجشنبه//معضلات آئین نامه جدید فدراسیون های ورزشیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آیین نامه جدید انتخابات فدراسیون های ورزشی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید در 18 ماده و 17 تبصره به فدراسیون ابلاغ شد که از 14 فروردین ماه به اجرا در آمد.

انتخابات فدراسیون ها باید طبق آیین نامه جدید وزارت خانه انجام شود اما این آیین نامه با مشکلاتی روبه رو است که به تازگی اصلاحیه جدیدی دربرخیاز بندهای آن صورت گرفته است.اما به نظر می رسد فدراسیون هایی که در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی هستند برای ثبت نام متقاضیان ریاست فدراسیون با مشکلاتی مواجه شدند.

یکی از بندهایی که در آیین نامه جدید وجود دارد این است که هر کاندیدا به منظور ثبت نام برای ریاست فدراسیون باید از 5 عضو مجمع انتخاباتی (هئیت استان ها و نمایندگان نهادها) تائیدیه بگیرد و هر یک از اعضای مجمع انتخاباتی می توانند به یک نفر معرفی نامه بدهند اما با اصلاحیه ای که وزارت ورزش و جوانان در این بند ایجاد کرده است، اعضای هئیت رئیسه شامل رئیس، نائب رئیس و دبیر کل فدراسیون ها از گرفتن تاییدیه از 5 عضو مجمع انتخاباتی معاف شدند.

یکی از نقاط قوتی که در این بند وجود دارد این است که از ورود بی شمار افرادی که خواستار حضور در مجمع انتخاباتی برای پست ریاست بودند جلوگیری به عمل آمد.

علاوه بر این، آیین نامه جدید ابلاغ شده توسط وزارت ورزش برای انتخاب رؤسای فدرسیون ها، شرایط خاص دیگری دارد که یکی از آنها سابقه مدیریتی افرادی است که خواهان کاندیدا شدن هستند.

در یکی از بندهای آیین نامه جدید به ورود افراد ورزشی اشاره شده است که طبق آن خیلی از اهالی ورزش نمی توانند برای ریاست انتخابات فدراسیون شرکت کنند و به نوعی ورود ورزشی ها به عرصه مدیریتی را ممنوع کرده است. این در حالی است که در دوره های گذشته ورزشکارانی که در رشته های خود مدال آور بودند وارد عرصه مدیریتی می شدند و دوران موفقی نیز داشتند.

بر این اساس برای فدراسیون هایی که ثبت نام از کاندیداها در آنها پیش از این ابلاغ صورت گرفت(مثل فدراسیون تیرو کمان)، طبق آیین نامه جدید ثبت نام باید دوباره انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.