امام جمعه موقت تهران؛

انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد

امام کاظم (ع) در سیره زندگانی خویش به ما درس می‌دهند که هنگام نماز، غرق در عبادت شویم و به غیر خدا توجه نکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه شب شهادت امام کاظم (ع) با اشاره به اینکه آرامش و استقرار دل در گروِ عبودیت و بندگی است گفت: انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد.

وی افزود: تبعیت از هوای نفس، نابودی اعمال خوب را به دنبال دارد، اگر انسان خودش را ر‌ها کند به سستی به فلاکت و بدبختی می‌رسد، ولی سعادت از آن کسی است که خود را تذکیه کرده و خودش را برای عبودیت انتخاب کند.

خطیب حرم رضوی با اشاره به اینکه نمازی که در زندان گناه اقامه می‌شود، برای انسان آرامشی نمی‌آفریند، عنوان کرد: ایمان انسانِ خالص، در نمازش به نمایش گذاشته می‌شود، کسی که اهل ایمان است هنگام نماز حال و صفای خوبی دارد و با اذکار الهی قلبش آرام می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام کاظم (ع) در سیره زندگانی خویش به ما درس می‌دهند که هنگام نماز، غرق در عبادت شویم و به غیر خدا توجه نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: اگر انسان اهل کار لغو و بیهوده نباشد در مسیر رستگاری قدم برداشته است، ولی کسی که به دنبال لغوگویی و بیهوده کاری است این فرد در این دنیا و آخرت ضرر خواهد کرد و در روز قیامت به طور قطع حسرت خواهد خورد که چرا از عمرش به نیکی استفاده نکرد.

وی خطاب به زائران بارگاه منور رضوی تاکید کرد: مومنان در این چند روز باقیمانده به پایان ماه رجب، توجه بیشتری به ادعیه این ماه داشته باشند و با حال خوش و تدبر، دعاهای نورانی و ملکوتی این ماه را قرائت کنند.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.