مدیرکل تعزیرات جکومتی استان کرمان گفت: 113میلیارد ریال ارزش ریالی پرونده قاچاق کالا ارائه شده به تعزیرات حکومتی استان است.

محکومیت میلیاردی پرونده های قاچاق کالابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری گفت: مهمترین دغدغه ما در سال جاری جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در سطح جامعه است.

وی افزود: اگر افراد از تبعات بد قاچاق آگاهی داشته باشند قطعا به دنبال درآمدهای آنی حمل، توزیع و نگهداری کالای قاچاق نمی روند.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و در مواردی پلیس آگاهی از نظر قانونی متولی کنترل و نظارت بر عرضه کالای قاچاق در سطح جامعه هستند گفت: در حوزه تخلفات صورت گرفته در داروخانه‌ها دانشگاه علوم پزشکی متولی رسیدگی نظارت و کنترل است.

میری با بیان اینکه تعزیرات حکومتی امکان کارشناسی و تشخیص مضر و یا قاچاق بودن کالا را ندارد تصریح کرد: از آنجا که در برخی موارد کالاهای قاچاق تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه دارد از آمادگی تعزیرات حکومتی برای همکاری با دستگاه‌های نظارتی و کشت‌های مشترک خبرداد.

وی با اشاره به عرضه محصولاتی که تاثیرات مستقیم و مخربی بر سلامت جوانان دارد خاطر نشان کرد: تعزیرات حکومتی در چنین مواردی با متخلفان به سرعت و منطبق با موازین قانونی عمل خواهد کرد.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه هزار و 312 فقره پرونده تخلفات قاچاق در سال 94 به تعزیرات حکومتی استان کرمان وارد شده بود گفت: این پرونده‌ها در سال 95 با 10 درصد افزایش به هزار و 442 فقره پرونده رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در سال 95 نسبت به سال 94 نیز 10 درصد افزایش داشته گفت: مجازات نقدی برای این پرونده‌ها بالغ بر 113 میلیارد ریال است.

میری از استقرار شعب بررسی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: این شعب در استان کرمان نیز مستقر بوده و پرونده‌های قاچاق کالا و ارز همین‌جا مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استقرار شعب بررسی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان‌ها از اطاله دادرسی و انباشت پرونده‌ها در مرکز جلوگیری کرده و سبب تسریع در رسیدگی می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.