در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با سیستم بانکی ربوی محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در هیچ کجای دنیا بانک‌ها به این میزان، سود بالا دریافت نمی‌کنند و تا زمانیکه سود بانکی کاهش پیدا نکند، نمی‌توانیم امیدی به افزایش اشتغال در جامعه داشته باشیم.

عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت هنوز لایحه‌ای در جهت تغییر در قانون کار به مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ضروریست که باتوجه به نامگذاری سال 96 به‌نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اقدام عملی مؤثری از جانب دولت در این حوزه صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: طبیعی است در کشوری که سودهای بانکی دو رقمی است، یک تولیدکننده حداکثر می‌تواند 10 تا 15 درصد سود کند و درنتیجه هیچ منطقی قبول نمی‌کند که در این شرایط سخت در تولید سرمایه گذاری کند.

عزیزی با تأکید بر اینکه هزینه‌های تولید در کشور بسیار بالاست، تصریح کرد: سرمایه گذاران به‌جای اینکه پول خود را در تولید سرمایه گذاری کنند، به سراغ سپرده‌گذاری در بانک‌ها و یا خرید سکه و ارز می‌روند.

وی همچنین اذعان داشت: تا زمانیکه سیستم بانکی ما ربوی است، هرگز نمی‌توان توقع داشت که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور عملی شود.

نماینده مردم در خانه ملت در پایان با اشاره به اینکه در بانک‌های ما  رباخواری رواج یافته، تأکید کرد: در هیچ کجای دنیا ، بانک‌ها به این میزان، سود بالا دریافت نمی کنند و تا زمانیکه سود بانکی کاهش پیدا نکند، نمی توانیم امیدی به افزایش اشتغال در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار