زنجان؛

مبارزه با آفت «ملخ مراکشی» در سطح 1800 هکتار از اراضی طارم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:در سطح یک هزار و 800 هکتار علیه آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم عملیات مبارزه انجام گرفته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: در سال زراعی جاری عملیات کانون یابی آفت ملخ مراکشی از نیمه دوم اسفند ماه با حضور تمامی کارشناسان بخش خصوصی و دولتی در شهرستان طارم آغاز شد.
 
ربابه شب خیز افزود: عملیات کانون کوبی و مبارزه با آفت نیز از 14 فروردین ماه به طور جدی در شهرستان طارم آغاز شد هم اکنون هم در حال اجراست و تمامی دستگاه های سمپاشی در این راستا به کار گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون در سطح یک هزار و 800 هکتار علیه آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم عملیات مبارزه انجام گرفته است، عنوان کرد: امسال در راستای مبارزه با این آفت در استان 500 میلیون تومان هزینه شده است.
 
شب خیز افزود: امید است امسال نیز همچون سال گذشته با انجام موفقیت آمیز عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی کشاورزان خسارتی از بایت متحمل نشوند.
 
وی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با جوندگان نیز تمهیدات لازم در استان انجام گرفته، سموم مورد نیاز تهیه شده و به تدریج در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: به منظور کنترل سایر آفات نیز سمپاشی های زمستانه را  داشتیم و امیدواریم امسال وضعیت خوبی به لحاظ مبارزه و کنترل آفات داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.