مدیرر عامل شرکت تعاونی مسافربری شهرستان مهریز گفت: ۱۳ دستگاه‌ اتوبوس بین شهری این شهرستان فرسوده است.

اتوبوس‌های بین شهری فرسوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛  نادعلی زارع مدیرر عامل شرکت تعاونی مسافربری شهرستان مهریز گفت: ۱۳ دستگاه‌ اتوبوس بین شهری شهرستان مهریز فرسوده است.

 زارع افزود:  این شرکت خصوصی و زیر نظر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد  با ۲۳ سهام دار که ۲۰ نفر آن‌ها بازنشسته و سه نفر آن‌ها شاغل و به عنوان راننده خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: اجاره خط هرماشین ۲۴ هزارتومان است که به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد پرداخت می‌شود.

مدیرر عامل شرکت تعاونی مسافربری شهرستان مهریز گفت:۳/۶ درصد از درآمد کارت شهروندی به سازمان حمل و نقل شهرداری یزد پرداخت می‌شود در حالی که هیچگونه سوبسیتی از هیچ اداره دولتی در شهرستان مهریز و یزد دریافت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌های خط واحد شهرستان مهریز ۱۳ دستگاه است گفت: عمر مفید هر دستگاه اتوبوس بین هفت تا ۱۰ سال است، ولی همه اتوبوس‌های خط واحد بین شهری شهرستان  ۵ سال از عمر مفید آن‌ها گذشته است و همه آن‌ها فرسوده هستند.

زارع ادامه داد: خط واحد‌های شهرستان مهریز از ساعت ۵:۴۵ از میدان شهید صدوقی به طرف شهر یزد حرکت می‌کنند و در ساعت ۶:۲۵ دقیقه از شهدای محراب به سمت مهریز حرکت می‌کند و آخرین سرویس دهی این شرکت از مهریز به یزد ۷:۳۰ و از یزد به مهریز ۸:۳۰ است.

زارع ادامه داد: روزانه از سوی شرکت تعاونی سجاد ۷۲ سرویس رفت و برگشت انجام می‌شود که این شرکت روزانه ۲هزار ۸۸۰ کیلومتر راه را می‌پیماید.

وی افزود: هزینه برآوردی یک سرویس رفت و برگشت اتوبوس ۳۷ هزار تومان که شامل حقوق راننده، سوخت و تعویض روغن است.

زارع گفت: شهرستان مهریز باید به صورت یکپارچه و متحد  و ویژه محله خاصی نباشد چرا که اتوبوس‌های خط واحد بین شهری متعلق به همه مردم است و به محله خاصی تعلق ندارد.

وی ادامه داد: تردد اتوبوس‌های خط واحد برای مردم شهرستان مهریز ایجاد مشکل کرده است به علت کمی عرض خیابان‌های مطهری شمالی، جنوبی و شهید فهمیده در طی چهار سال بیش از ۵۰ مورد تصادف که مجبور به پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان دیه شده است.

وی گفت: نرخ کرایه‌های اتوبوس‌های بین شهری در ماه شهریور سال جاری از هزار ۷۰۰ تومان به ۲ هزار و ۴۰ تومان افزایش یافته، ولی مقدار نقدی آن تغییر نکرده است. هم اکنون نرخ کرایه‌های یزد_ مهریز ۲ هزار و ۴۰ تومان با کارت شهروندی و ۲هزار تومان نقدی است.

زارع گفت: بعلت کمبود مسافر که در بعضی از مواقع با سه یا چهار نفر اتوبوس به یزد می‌رود و عدم افزایش کرایه نقدی در سال جاری و گران شدن ۳۰۰ درصدی قطعات و لوازم یدکی مجبور به افزایش زمان انتظار را از ۲۰ به ۲۵ دقیقه شدیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های جاری شرکت تعاونی سجاد ماهیانه حدود ۶۰ میلیون تومان است که بابت حق الزحمه راننده، سوخت، تعویض روغن وفیلتر پرداخت می کند و به این مبلغ هزینه‌های استهلاک موتور و لاستیک اضافه نشده است.

زارع گفت: مسیر‌های حرکت از شنبه ۱۷ آذر سال جاری از شهدای محراب به سمت میدان شهید صدوقی و بلوار هفتم تیر است و ایستگاه اصلی توقف اتوبوس‌های میدان شهید صدوقی  مهریز است.

وی افزود: شرکت تعاونی سجاد مهریز با ۱۱ نفر راننده فعالیت می‌کند و توانسته  با تلاش و نظارت مستمر به درجات عالی برسد و هم اکنون نیازمند حمایت و تقدیر مسولان شهرستان هستیم.

زارع گفت: از همه مردم شهید پرور شهرستان مهریز قدر دانی می‌کنیم وظیفه شرکت تعاونی مسافربری  جابجایی مسافران از شهر مهریز به یزد و بلعکس است و مسئولیت جابجایی مسافر درون شهری به عهده سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسولان فرماندار  شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز شاهد سرویس دهی یکسانی درسطح شهر باشیم.

شرکت تعاونی مهریز در سال ۱۳۸۲ به ثبت رسیده است، ولی سابقه فعالیت ۶۰ ساله دارد این شرکت با ۵ دستگاه اتوبوس خط واحد در پارکینگ شهرداری مهریز شروع به فعالیت کرده است.

انتهای پیام/ی

اتوبوس های درون شهری مهریز فاقد استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.