به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛ نادعلی زارع مدیرر عامل شرکت تعاونی مسافربری شهرستان مهریز گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس بین شهری شهرستان مهریز فرسوده است.
زارع افزود: این شرکت خصوصی و زیر نظر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با ۲۳ سهام دار که ۲۰ نفر آنها بازنشسته و سه نفر آنها شاغل و به عنوان راننده خدمت رسانی میکنند.
وی ادامه داد: اجاره خط هرماشین ۲۴ هزارتومان است که به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد پرداخت میشود.
مدیرر عامل شرکت تعاونی مسافربری شهرستان مهریز گفت:۳/۶ درصد از درآمد کارت شهروندی به سازمان حمل و نقل شهرداری یزد پرداخت میشود در حالی که هیچگونه سوبسیتی از هیچ اداره دولتی در شهرستان مهریز و یزد دریافت نمیکند.
وی با اشاره به اینکه تعداد اتوبوسهای خط واحد شهرستان مهریز ۱۳ دستگاه است گفت: عمر مفید هر دستگاه اتوبوس بین هفت تا ۱۰ سال است، ولی همه اتوبوسهای خط واحد بین شهری شهرستان ۵ سال از عمر مفید آنها گذشته است و همه آنها فرسوده هستند.
زارع ادامه داد: خط واحدهای شهرستان مهریز از ساعت ۵:۴۵ از میدان شهید صدوقی به طرف شهر یزد حرکت میکنند و در ساعت ۶:۲۵ دقیقه از شهدای محراب به سمت مهریز حرکت میکند و آخرین سرویس دهی این شرکت از مهریز به یزد ۷:۳۰ و از یزد به مهریز ۸:۳۰ است.
زارع ادامه داد: روزانه از سوی شرکت تعاونی سجاد ۷۲ سرویس رفت و برگشت انجام میشود که این شرکت روزانه ۲هزار ۸۸۰ کیلومتر راه را میپیماید.
وی افزود: هزینه برآوردی یک سرویس رفت و برگشت اتوبوس ۳۷ هزار تومان که شامل حقوق راننده، سوخت و تعویض روغن است.
زارع گفت: شهرستان مهریز باید به صورت یکپارچه و متحد و ویژه محله خاصی نباشد چرا که اتوبوسهای خط واحد بین شهری متعلق به همه مردم است و به محله خاصی تعلق ندارد.
وی ادامه داد: تردد اتوبوسهای خط واحد برای مردم شهرستان مهریز ایجاد مشکل کرده است به علت کمی عرض خیابانهای مطهری شمالی، جنوبی و شهید فهمیده در طی چهار سال بیش از ۵۰ مورد تصادف که مجبور به پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان دیه شده است.
وی گفت: نرخ کرایههای اتوبوسهای بین شهری در ماه شهریور سال جاری از هزار ۷۰۰ تومان به ۲ هزار و ۴۰ تومان افزایش یافته، ولی مقدار نقدی آن تغییر نکرده است. هم اکنون نرخ کرایههای یزد_ مهریز ۲ هزار و ۴۰ تومان با کارت شهروندی و ۲هزار تومان نقدی است.
زارع گفت: بعلت کمبود مسافر که در بعضی از مواقع با سه یا چهار نفر اتوبوس به یزد میرود و عدم افزایش کرایه نقدی در سال جاری و گران شدن ۳۰۰ درصدی قطعات و لوازم یدکی مجبور به افزایش زمان انتظار را از ۲۰ به ۲۵ دقیقه شدیم.
وی ادامه داد: هزینههای جاری شرکت تعاونی سجاد ماهیانه حدود ۶۰ میلیون تومان است که بابت حق الزحمه راننده، سوخت، تعویض روغن وفیلتر پرداخت می کند و به این مبلغ هزینههای استهلاک موتور و لاستیک اضافه نشده است.
زارع گفت: مسیرهای حرکت از شنبه ۱۷ آذر سال جاری از شهدای محراب به سمت میدان شهید صدوقی و بلوار هفتم تیر است و ایستگاه اصلی توقف اتوبوسهای میدان شهید صدوقی مهریز است.
وی افزود: شرکت تعاونی سجاد مهریز با ۱۱ نفر راننده فعالیت میکند و توانسته با تلاش و نظارت مستمر به درجات عالی برسد و هم اکنون نیازمند حمایت و تقدیر مسولان شهرستان هستیم.
زارع گفت: از همه مردم شهید پرور شهرستان مهریز قدر دانی میکنیم وظیفه شرکت تعاونی مسافربری جابجایی مسافران از شهر مهریز به یزد و بلعکس است و مسئولیت جابجایی مسافر درون شهری به عهده سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری است.
وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسولان فرماندار شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز شاهد سرویس دهی یکسانی درسطح شهر باشیم.
شرکت تعاونی مهریز در سال ۱۳۸۲ به ثبت رسیده است، ولی سابقه فعالیت ۶۰ ساله دارد این شرکت با ۵ دستگاه اتوبوس خط واحد در پارکینگ شهرداری مهریز شروع به فعالیت کرده است.
انتهای پیام/ی