عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این آمادگی را داریم قم مرکز ورود زائران عراقی باشد و از قم سازماندهی شوند.

آمادگی استان قم برای ساماندهی زائران عراقی
به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از قم، احمد امیرآبادی فراهانی، با اشاره به نبود ساماندهی زائران عراقی در قم اظهار داشت: مسئولان درباره این موضوع نگرانند، لازم مجموعه گردشگری استان در این زمینه برنامه داشته باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بیش از یک و نیم میلیون زائر عراقی وارد قم می‌شود که از این ظرفیت بهره برداری نشده است افزود: زائری که از کشور عراق به قم وارد می‌شود رها است و هیچ کسی هیچ مسئولیتی برای سازماندهی این زائران ندارد.
 
وی گفت: در زمینه گردشگران خارجی و توریسم مذهبی که به عهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اما بهره کافی از 1و نیم میلیون زائر عراقی در بعد مادی و معنوی نداریم.
 
امیرآبادی با بیان اینکه مسئولان نگرانند از همین رو لازم است گردشگری در این زمینه تدبیر اساسی کند ادامه داد: تورهای عراقی بدون حساب و کتاب و برنامه‌ریزی وارد استان می‌شوند، ورود 1ونیم میلیون زائر و مسافر بدون تور و سازماندهی معضلات اساسی به همراه خواهد داشت.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم ساماندهی زائران عراقی مشکل اساسی برای قم، مشهد و شیراز است خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم قم مرکز ورود زائران عراقی باشد و از قم سازماندهی شوند در این راستا باید کار مطالعاتی در  صورت بگیرد و سندی برای این مسئله تدوین شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار