مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان از تحقق طرح توسعه خدمات هواشناسی کاربردی در بخش حمل و نقل جاده ای با همکاری اداره کل هواشناسی استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، داود فهندژ سعدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت : در سالهای اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در کاربرد هواشناسی جاده‌ای جهت ایمنی بیشتر ، صرفه اقتصادی و استفاده بهینه از جاده‌ها صورت گرفته است.

وی افزود : اطلاع  رسانی به موقع به رانندگان درخصوص مسائلی مانند پیش بینی یخبندان بر سطح جاده‌ها ، بارندگی شدید ، کاهش دید بر اثر مه یا بارش و... می تواند کمک بسیاری به رانندگان برای جلوگیری از حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی نماید.

سعدی با اشاره به اینکه داده های سیستم های  اطلاعات هواشناسی جاده‌ای می توانند  ابزارهای مخصوص را جهت اطلاع  رانندگان از شرایط حاکم بر جاده و تطبیق رانندگی  خود با این شرایط را فراهم آورند افزود : در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل جاده ای و با هدف کاهش مخاطرات و افزایش ایمنی سفر در طرحی مشترک با اداره کل هواشناسی استان اخطاریه ها و اطلاعات جوی از طریق پیامک به رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا و مسافر جاده ای استان  ارسال می گردد که این امر سهم بسزایی دربهینه سازی مدیریت  و ایمنی سفر رانندگان خواهد داشت .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان تاکید کرد : کاربران جاده ای با آگاهی از وضع ترافیک ، زمان سفر و همچنین پشتیبانی هواشناسی برای اطلاع از شرایط جوی قطعاً سفر ایمن ، اقتصادی و راحتتری تجربه خواهند کرد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.