دانشگاه امام رضا (ع) از مهرماه سال جارى به دانشجویان این دانشکده بورسیه تحصیلى اعطا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مجتبى بهنام تقدسى معاون آموزشى و تحصیلات تکمیلى دانشگاه بین المللى امام رضا (ع) گفت:این طرح، یکى از طرح هاى ویژه در حوزه توسعه جذب دانشجویان بین المللى (خارجى) می‌باشد که مخصوص دانشجویان مستعد علمى و فرهنگى کشورهاى همسایه و منطقه (افغانستان، عراق، پاکستان، لبنان، سوریه، یمن و...) است.
وى افزود: این طرح که با موافقت و حمایت رئیس دانشگاه بین المللى امام رضا (ع) از مهرماه سال ۱۳۹۶ در این دانشگاه به اجرا در می‌آید نقش مؤثرى در حوزه توسعه جذب دانشجویان خارجى و توسعه گردشگرى علمى در کشور خواهد داشت.
معاون آموزشى و تحصیلات تکمیلى دانشگاه بین المللى امام رضا (ع) با اشاره به امضاى تفاهم نامه راه اندازى دانشکده پزشکى در این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکى مشهد، خاطرنشان کرد: مطابق بند چهارم از موارد مندرج در منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوى، این نهاد مقدس ظرفیت فرهنگى عظیمى است که می‌تواند در کشور و جهان اسلام اثرگذارى فرهنگى داشته باشد و امضاى این تفاهم نامه در جهت راه اندازى دانشکده پزشکى با رویکرد جذب دانشجویان خارجى، توجه به توسعه گردشگرى علمى در کشور و نیز تلاش براى جامه عمل پوشاندن به رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب اسلامى در زمینه اثرگذارى فرهنگى آستان قدس رضوى در جهان اسلام می‌باشد.
تقدسی افزود: جذب دانشجو براى رشته پزشکى در دانشگاه بین المللى امام رضا (ع) فقط ویژه دانشجویان خارجى بوده و در حال حاضر جذب دانشجویان داخلى در این رشته در دستور کار این دانشگاه نمی‌باشد.
وی گفت: کشورهایى که در این طرح در زمینه جذب دانشجویان خارجى در اولویت قرار دارند در حال حاضر کشورهاى همسایه (عراق، پاکستان، افغانستان) و کشورهاى منطقه (لبنان، سوریه، یمن و.) می‌باشد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.