تبریز؛

مسافرت 2 میلیون نفر با هواپیما از تبریز

مديرکل فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: سال گذشته ميزان جابه‌جايي مسافر از طريق فرودگاه بين المللي تبريز 25.5 درصد افزايش داشته است.

مسافرت 2 میلیون نفر با هواپیما از تبریز
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریزصفایی گفت: سال گذشته یک میلیون و 838 هزار و 701 نفر از طریق حدودا 15 هزار پرواز شبکه حمل و نقل هوایی استان جابه‌جا شده‌اند که این رقم در سال ماقبل از آن یک میلیون و 464 هزار و 675 نفر با 11 هزار پرواز بوده است.
 
وی گفت: از کل مسافران سال گذشته فرودگاه بین‌المللی تبریز 258 هزار و 926 نفر از استفاده کنندگان پروازهای خارجی بودند که این رقم نیز با توجه به آمار 229 هزار و 824 نفری سال 94 حکایت از رشد بیش از 12 درصدی نیز بخش دارد.
 
صفایی درباره حجم کالای جابه‌جا شده از طریق حمل و نقل هوایی گفت: سال گذشته 13 میلیون و 741هزار و 805 کیلوگرم بار از طریق پروازهای فرودگاه تبریز جابه‌جا شده که این رقم در مقایسه با سال 94از رشد 0 درصدی برخوردار بوده است.
 
این مقام ارشد استانی در حوزه حمل و نقل هوایی تاکید کرد: سال گذشته 3 میلیون و 867 هزار و 90 کیلوگرم بار نیز در بین خطوط هوایی خارجی جابه‌جا شده است.
 
هم اکنون روزانه 44 پرواز در مسیرهای داخلی و بین المللی از فرودگاه تبریز انجام می شود که  پروازهای خارجی در مسیرهای ترکیه، عراق و پروازهای داخلی در مسیرهای تهران، مشهد، کرمان، اصفهان،  اهواز، شیراز،  بندرعباس، عسلویه و کیش برقرار است.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.