سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت از اولین وقف سال جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: یک باب مدرسه سه کلاسه احداث و وقف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛محمد محمدی فر گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع در روستای دره ای بخش دلفارد توسط واقف ساخته و در سامانه جامع موقوفات ثبت شد.
وی افزود : با همکاری اداره آموزش و پرورش جیرفت این موقوفه با تکمیل امکانات آموزشی برای تدریس دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی از اوایل مهر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد : سال گذشته با همت خیران نیکوکار 15 مورد وقف در این شهرستان ثبت شد که وقف 2 هزار و 500 متر مربع باغ گل محمدی برای امور عام المنفعه و خیریه در منطقه سربیژن از موقفات مهم ثبت شده شهرستان جیرفت است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت گفت : فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه و نیت وقف ها به سمت مصارف عام المنفعه هدایت شود.
وی افزود : با وجود مشکلات مالی در جامعه در زمینه گرایش به سمت وقف های عام المنفعه رشد خوبی را در شهرستان جیرفت شاهد بودیم.
محمدی فر با اشاره به اهمیت وقف مشارکتی در جامعه خاطر نشان کرد : وقف مشارکتی در جامعه نهادینه نشده و باید با فرهنگ سازی، مشارکت مردم را از طریق این نوع وقف جلب کنیم زیرا مصارف این نوع وقف به مسائل عام المنفعه است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار