گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر اداره قرآن، عترت و نماز استان قم گفت: مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان استان قم از امروز ۲۷ فروردین‌ماه در کهک آغاز شده است.

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان استان قم در کهک آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جلال خدا محمدی، مدیر اداره قرآن، عترت و نماز استان قم گفت: سی و پنجمین دوره قرآن و عترت و نماز دانش آموزان استان قم و هفتمین دوره قرآن و عترت و نماز فرهنگیان استان از امروز آغاز شد.
 
وی افزود: این مسابقات از امروز تا تاریخ ۳۰فروردین ماه به مدت چهار روز در اردوگاه ملاصدرا در کهک برگزار می‎شود که امروز اولین نوبت مسابقات آغاز شد.
 
مدیر اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قم بیان کرد: برای اولین بار مسابقات به شکل همزمان برگزار می‎شود که کار بسیار به جایی بود و صرفه جویی زمانی و هزینه‎ای خوبی نیز داشت.
 
خدامحمدی بیان کرد: این مسابقات در دو قسمت آوایی و پژوهشی برگزار می‎شود؛ ۱۴ رشته ویژه دانش آموزان و ۴ رشته برای فرهنگیان در این مسابقات اجرا می‎شود.
 
وی گفت: رشته‎های مرتبط با فرهنگیان شامل قرائت، حفظ ده جز، نهج البلاغه و روش تدریس احکام است و رشته‎های دانش آموزان نیز شامل مسابقات در عرصه دانش آموزی شامل قرائت قرآن، حفظ عمومی قرآن، پنج، ده، بیست و حفظ کل قرآن کریم و تفسیر است.
 
وی عنوان کرد: در عرصه عترت نیز این مسابقات در رشته‎هایی چون نهج‎البلاغه، صحیفه، و مداحی برگزار می‎شود و در مسابقات حوزه نماز نیز رشته‎هایی چون اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‎شود.
 
خدامحمدی اظهار کرد: ۲۱۸۴ دانش آموز و ۱۶۸ نفر از فرهنگیان و  ۱۰۸ داور استان قم که در سطح ملی و بین‎المللی هستند در این مسابقات حاضر هستند؛ هر چهار روز مسابقات پس از اتمام، با اهدای جوایز همراه خواهد بود و نفرات برتر نیز به مسابقات ملی در اردبیل و مشهد در تابستان اعزام می‎شوند.
 
انتهای پیام/ز 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار