گاردین از افزایش 13 درصدی میزان ابتلا به سرطان در میان کودکان در سراسر جهان خبر داد.

افزایش 13 درصدی شیوع سرطان میان کودکان/ از هر یک میلیون کودک 140 نفر مبتلا به سرطان هستند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نتایج تحقیقات بخش سرطان سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد در مدت بیش از20 سال تعداد کودکانی که در سراسر جهان به بیماری سرطان مبتلا شده اند، تا 13 درصد افزایش داشته است. 

ابتلا به سرطان در کودکان نسبتا نادر است و در بیشتر موارد ریشه ژنتیکی دارد و نتیجه شیوه زندگی یا تاثیرات زیست محیطی نیست. 

کارشناسان می گویند برای یافتن دلایل افزایش موارد ابتلا به سرطان در بین کودکان باید اطلاعات دقیق‌تری از سراسر جهان گردآوری شود. احتمالا عواملی مانند عفونت ها و آلاینده های زیست محیطی در این روند بی تاثیر نبوده اند. 

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان که یافته های خود را در نشریه پزشکی لانست آنکولوژی منتشر کرد، می گوید تعداد مبتلایان به سرطان که در سراسر جهان شناسایی شده اند از دهه 1980 افزایش یافته است. بین 2001 تا 2010 در هر یک میلیون نفر 140 کودک زیر 14 سال مبتلا به سرطان شناسایی شدند، که نشان دهنده افزایش 13 درصدی است.  

این نخستین بار است که آژانس بین المللی تحقیقات سرطان آمار نوجوانان مبتلا به سرطان را اعلام می کند. این رقم معادل 185 نوجوان در هر یک میلیون نفر بود و بیشترین سرطان رایج هم سرطان لنفوم است.

کریستوفر وایلد، مدیر آژانس بین المللی تحقیقات سرطان گفت: باوجود آنکه ابتلا به سرطان تا پیش از سن 20 سالگی نسبتا نادر است اما عامل مهمی در مرگ و میر کودکان و نوجوانان محسوب می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار