دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمک همه دانشگاه ها، موسسات و صاحب نظران حوزه علوم اعصاب توسعه و تحول در علوم اعصاب را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدرضا دارابی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاحیه همایش بین المللی «التهابات سیستم عصبی» در تالار چمران بیمارستان قائم مشهد گفت:ماموریت ویژه توسعه و تحول در علوم اعصاب به خراسان بزرگ واگذار گردید و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تلاش می‌کند تا با کمک همه دانشگاه ها، موسسات و صاحب نظران حوزه علوم اعصاب، توسعه نوروساینس را در دستورکار خود قرار دهد.

وی افزود: رشته نوروساینس یک رشته بین رشته‌ای است و در آینده گسترش بسیاری پیدا می‌کند لذا امیدواریم با همکاری اساتید و دانشمندان داخل و خارج از کشور بتوانیم در جهت ارتقا و توسعه این رشته در داخل و خارج از کشور گام برداریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برگزاری این کنگره نخستین گام در گسترش این رشته به شمار می‌رود افزود: مرکز تحقیقات نوروساینس نیز در آینده‌ای نزدیک در مشهد تشکیل شده و بتواند به صورت فراملی فعالیت کند.

محسن فروغی پور دبیرعلمی کنگره علوم اعصاب هم در این همایش با اشاره به اینکه بیماری‌های التهابی سیستم عصبی پرشمار هستند، افزود: از جمله این بیماری‌ها "ام اس" است که مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: برخلاف تصور ما تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از بیماری‌ها ممکن است التهابی باشند و یا یک پروسه التهابی منجر به ایجاد آنان شود.

دبیرعلمی کنگره علوم اعصاب تصریح کرد: همکاری با مراکز علمی پیشرو در خارج از کشور از اهداف برپایی این کنگره بود و تاریخچه علم نورولوژی نشان می‌دهد آلمان و فرانسه از کشورهای پیشرو در این علم بوده اند و ما می‌توانیم از این تجربیات در جهت بهبود بیماران و جامعه بشری بهره گیریم و این کنگره قطعا تمرینی برای انجام کار مشترک علمی و تعالی رفتار‌ها و دیدگاه‌های ما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام// ف. غ.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.