مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: در ایام البیض امسال، ۷ هزار و ۱۵ نفر در ۶۰ مسجد سطح استان سیستان و بلوچستان معتکف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، گفت: استقبال از آیین معنوی اعتکاف هرساله رو به افزایش است، وازاین تعداد، ۵ هزار و ۲۵۵ نفر بانو و یک‌هزار و ۷۶۰ نفر نیز آقا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: برپایی محافل انس با قرآن، حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی، نماز جماعت و برگزاری اعمال ام داوود در روز سوم اعتکاف از جمله برنامه‌های محوری ویژه معتکفان در مساجد است.

بزمانی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، معتکفان استان مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به‌عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام نویسی پرداخت کردند، ادامه داد: با کمک خیرین می‌توان به افرادی که مشتاق به شرکت در این امر معنوی هستند کمک کرد، تا بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی در جامعه باشیم. به طوری که امسال در زاهدان شاهد این قضیه بودیم که در مسجد حسین ابن علی(ع) ثبت نام بصورت کاملا رایگان صورت می‌گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت، مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار