سازمان ملل متحد اعلام کرد سرانجام عملیات واکسیناسیون نزدیک به 5 میلیون کودک یمنی زیر 5 سال به پایان رسید.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی از آغاز ماه فوریه عملیاتی را به منظور تزریق واکسن فلج اطفال به کودکان یمنی آغاز کرده بودند .

این عملیات واکسیناسیون مورداستقبال گسترده هزاران نفر از کارکنان بهداشتی، آموزشگران خدمات بهداشتی، رهبران مذهبی و شورا های محلی قرار گرفت و در نتیجه تسهیلات گسترده ای برای اجرای این عملیات فراهم شد.

در همین حال نماینده یونیسف در یمن هشدار داد با ادامه درگیری ها در این کشور در هر دقیقه شرایط کودکان یمنی وخامت بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: مشاهده مرگ کودکانی که بخاطر بیماری های قابل پیشگیری در این کشور جان خود را از دست می دهند دردناک و غیر قابل تحمل است.

دکتر نویو زآگاریا نماینده سازمان بهداشت جهانی نیزدر ادامه گفت:‌ این نهاد با همکاری سایر نهادهای وابسته به سازمان ملل از هیچ تلاشی برای نجات جان این کودکان دریغ نخواهند کرد.

زاگاریا در ادامه افزود:‌ همکاری میان نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد تاکنون توانسته ضمن جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری سرخک، بیماری فلج اطفال در این کشور را به کلی ریشه کن کند و امکانات لازم برای ادامه واکسیناسیون در میان کودکان یمنی بخصوص در مناطق غیر قابل دسترس تر را در اختیار کارکنان بهداشتی دولت یمن بگذارند.

ساندرا بلومنکامپ نماینده بانک جهانی در یمن نیز دراین نشست با اعلام حمایت این نهاد از تلاش های سایر نهادها در زمینه کمک رسانی بهداشتی و درمانی گفت: سرمایه گذاری در بهداشت کودکان یکی از اقدامات حیاتی بخصوص در کشور یمن و در مورد کودکان آسیب پذیر این کشور است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار