مدیرگروه بیمه بانک کشاورزی کرمانشاه گفت: کشاورزان کرمانشاهی برای کاهش خسارات همانند زراعت‌های پاییزه، محصولات بهاره خود را نیز بیمه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرشاد صابری گفت: امسال در استان کرمانشاه با تاخیر در بارش‌های پاییزی مواجه بودیم، لذا ستوه سبز مطلوبی در محصولات دیمی نداریم.
مدیرگروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه تولید محصولات کشاورزی را یکی از پر‌مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: بخش کشاورزی همواره در معرض مخاطره‌های طبیعی و بلای جوی غیرمترقبه است و همه ساله خسارت‌های در این حوزه به کشاورزان وارد می‌شود.
وی صندوق بیمه کشاورزان را تنها ابزار حمایتی دولت در رابطه با خسارت‌های قطعی در بخش کشاورزی معرفی و بیان کرد: کشاورزان استان کرمانشاه تا پایان فروردین‌ماه مهلت دارند که نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
صابری با بیان اینکه نیاز است کشاورزان بیمه محصولات را جدی بگیرند، ادامه داد: حدود 3.5 میلیارد تومان خسارت در سال گذشته به کشاورزان استان وارد شد که درصدی از آن به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی آن نیز در نخستین فرصت پس از اخذ اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود.
این مسؤول صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تنها راهکار و منبع کمک به کشاورزان در جبران خسارت وارده به مزارع و باغ‌های کشاورزی دانست و تصریح کرد:کشاورزان کرمانشاهی برای کاهش خسارات همانند زراعت‌های پاییزه، زراعت‌های بهاره خود را نیز بیمه کنند.
صابری در ادامه از کشاورزان خواست در فرصتی که باقی‌مانده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند و اضافه کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی استان با توجه به کاهش شدید بارش‌های پاییزی وجود دارد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.