معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: تاکنون به ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین خدمات بهداشتی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ماهر معاون فنی معاونت درمان صبح امروز در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دندان که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: استاندارد کردن خدمت دندانپزشکی، تعرفه گذاری خدمات و حفاظت مالی از آنها از جمله اقدامات مهم در حوزه دهان و دندان است که ساماندهی بازار، اعتباربخشی و نظارت مستمر بر کلینیک‌ها از جمله کارهای وزارت بهداشت برای حوزه دندانپزشکی و سلامت دندان است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی خوبی در جهت افزایش سهم دولت در مدیریت منابع مالی، صدور پروانه‌های درمانگاه‌ها و لابراتوار و تفویض اختیار دوره‌های آموزش اولیه خدمات دندانپزشکی، راه‌اندازی کلینیک ۲۴ ساعته و اورژانس دندانپزشکی از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت دهان است.

راه‌اندازی ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در کشور

در ادامه مراسم محمدهادی ایا‌زی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کشور گفت: ۲۱۲ گروه داوطلب خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند و تا به امروز ۸۰ کلینیک سیار به کمک خیّر‌ین راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: مشارکت داوطلبان دندانپزشکان در طرح نور‌آوران سلامت نشان از ظرفیت خوب این حوزه دارد و شبکه خیّر‌ین در حوزه بهداشت دهان و دندان در همین راستا راه‌اندازی می‌شود. 

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه معاونت اجتماعی در همه دانشگاه‌ها ایجاد نشده که وزارت بهداشت معاونت اجتماعی را در وزارتخانه‌ها با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها تحت عنوان دفتر سلامت راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.