مراسم بزرگداشت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان بسیجی گیلان در سالن اجتماعات خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در این همایش یکی از عکاسان برجسته انقلاب اسلامی ایران شهید آوینی را یک الگوی کامل برای هنرمندان دانست و گفت: اندیشه‌های این شهید گرانسنگ جنگ تحمیلی باید با زبان هنر و رسانه برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو شود.

کمال الدین شاهرخ افزود: می توان به بهانه روز هنر انقلاب اسلامی از ظرفیت های هنر برای ترسیم افق آینده استفاده کرد.

وی اظهار داشت: باید از هنر هم طراز با انقلاب اسلامی در کشور استفاده کرد و با آسیب شناسی لازم و پژوهشی کارشناسانه برای رسیدن کامل به آن تلاش کنیم.

این هنرمند عکاس به بررسی شاخصه های هنر انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: به تصویر کشیدن حماسه ها، جانفشانی ها، حرکت عظیم و توفنده مردم در همه عرصه ها، به نمایش گذاشتن جلوه های ایثار، فداکاری و مساعدت مردم با یکدیگر به رخ کشیدن صحنه های رنج و درد و ظلم و ستمی که طاغوتیان به ملت روا داشتند و مقاومتی که مردم در برابر ظلم و ستم از خود نشان دادند از وظایف هنر انقلابی است.

شاهرخ بر جهت گیری کار هنری در جهت افکار انقلابی و توحیدی و همسو با ارزش های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: همین فکر امروز در دنیا یک حرکت عظیم آزادیخواهی و استقلال را در مردم تحت ظلم استکبار جهانی ایجاد کرده است و بیداری اسلامی و بیداری انقلابی را در این کشورها پدید آورده است.

شهید سید مرتضی آوینی 20 فروردین ماه سال 1372 در منطقه فکه زمانی که لوکیشن مستند شهری در آسمان را بررسی می‌کرد، بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق به درجه رفیع شهادت رسید.
 
 
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.