آیا امواج موبایل سرطان زا است؟+ فیلم

به گفته کارشناسان 6 میلیارد نفر از جمعیت 7 میلیاردی جهان از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

آیا امواج موبایل سرطان زا است؟+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از نخستین تلفن همراه تولید شده حدود 44 سال می‌گذرد. وسیله کاربردی که از 2 کیلوگرم وزن ابتدایی به مرور تغییر شکل قابل توجهی پیدا کرد و امروزه بصورت گوشی های هوشمند با تنوع بالایی در حال تولید است.

گوشی های هوشمند از همان ابتدا به دلیل تولید امواج الکترو‌مغناطیسی در مقیاس مایکروویو نگرانی‌های زیادی را در مورد به خطر انداختن سلامت افراد به همراه داشت. با این وجود به مرور به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شد و ساعات زیادی از زندگی هر فرد را به خود اختصاص داد. 

اما پدیده ای که حضور موبایل را خطرناک تر از همیشه کرد استفاده از فناوری وای فای یا همان اینترنت همراه است. انتقال اطلاعاتی بی‌سیم که بسیار قدرت مند تر از انتقال فایلها  از طریق بلوتوث در گذشته بود و بخاطر سهولت دسترسی در هر جای ممکن محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرد.

حالا پس از تحقیقات متعدد صورت گرفته درباره خطرات مضرات این تکنولوژی قرار است در سال آینده نتیجه نهایی بررسی‌ها بصورت عمومی در اختیار مردم قرار گرفته و اطلاع رسانی روشنی در این موضوع در اختیار مردم قرار گیر تا با نگاه دقیق تری به این همراه همیشگی خود نگاه کنند.



برای دانلود اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
وای فای یا امواج سیگنال از دکل تا گوشی ها؟ کدام سرطان زاست؟ هردو؟
لطفا واضح تر ...با تشکر